اقتصادی

نهادهای بین المللی: ذخایر گندم فلسطین تا 3 هفته دیگر تمام می شود

سازمان بین‌المللی آکسفام نسبت به خطر پایان یافتن ذخایر گندم و آرد در فلسطین ظرف 3 هفته آینده هشدار داد.

میدل ایست نیوز: سازمان بین‌المللی آکسفام نسبت به خطر پایان یافتن ذخایر گندم و آرد در فلسطین ظرف 3 هفته آینده هشدار داد.

به گزارش «القدس العربی» سازمان آکسفام در بیانیه‌ای تأکید کرد که 95 درصد نیازهای ساکنان سرزمین‌های فلسطینی از گندم و آرد از واردات تأمین می‌شود و این منطقه سالانه 450 هزار تُن گندم وارد می‌کند.

این بیانیه افزوده که تشکیلات خودگردان فلسطین زیرساخت‌های لازم برای انبار کردن گندم را ندارد و به این منظور از بخش خصوصی فلسطین و نیز از سوله‌های اسرائیل استفاده می‌کند که اسرائیل هم نیمی از گندم خود را از اوکراین وارد می‌کند.

در این بیانیه تأکید شده که افزایش قیمت مواد خوراکی پس از حمله روسیه به اوکراین ضربه سختی به معیشت خانواده‌های فلسطینی وارد کرده و باعث شده که بسیاری از خانواده‌ها برای تأمین مایحتاج ضروری به مشقت بیفتند.

سازمان آکسفام افزوده که خشونت شهرک‌نشینان و تلاش برای استیلا بر زمین‌های فلسطینیان نیز بحران مواد غذایی در فلسطین را پیچیده‌تر و دشوارتر کرده است.

بر اساس آمارهای آکسفام، قیمت آرد در فلسطین در هفته‌های اخیر افزایش 23.6 درصدی و قیمت روغن ذرت افزایش 26.3 درصدی و قیمت عدس افزایش 17.6 درصدی و قیمت نمک طعام افزایش 30 درصدی داشته است.

این بیانیه افزوده که چنین افزایشی قدرت خرید شهروندان فلسطینی را به طرز چشمگیری کاهش داده است.

سازمان آکسفام نهادی بین‌المللی (دفتر مرکز آن در لندن) شامل 15 سازمان خیریه است که فعالیت اصلی آن مبارزه با فقر است. این سازمان در 98 کشور جهان فعال است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا