خبر اولسیاسی

بیانیه وزارت کشور عراق درباره تجمعات گسترده مردمی در برابر دفاتر جریان الصرخیه

وزارت کشور عراق ضمن تأکید بر برخورد با جریان های انحرافی در چارچوب قانون، از مردم معترض خواست که با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق ضمن تأکید بر برخورد با جریان های انحرافی در چارچوب قانون، از مردم معترض خواست با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

در بیانیه رسمی وزارت کشور عراق که خبرگزاری رسمی (واع) بامداد امروز (چهارشنبه 13 آوریل) آن را منتشر کرده آمده که این وزارتخانه هیجانات مردمی و تظاهرات در چند استان در پی اظهارات مشکوکی که در قالب دین از جانب برخی افراد منحرف و مخرب مطرح و در آن به عقاید و احساسات شهروندان اهانت شد و هدف از آن نفرت‌پراکنی میان افراد ملت و تحقق اهداف کثیفی بود که ملت عراق برای همیشه آنها را کنار نهاده‌اند را با اهتمام جدی و مسئولیت پیگیری و برای تقویت امنیت و ثبات و حفظ مسالمت اجتماعی در کشور تلاش می‌کند.

این بیانیه افزوده که وزارت کشور بر اساس ضوابط قانونی دفاتر این گروه منحرف را بسته و افراد منحرف را به موجب احکام قضائی بازداشت کرده تا مجازات عادلانه خود را ببینند.

وزارت کشور عراق تأکید کرده که قانون تنها راه برخورد و بازیابی حقوق است و هرگونه واکنش فردی یا جمعی بدون ضابطه در این باره نقض غیر قابل قبول نظم عمومی و غیر قانونی است و همه مراجع دینی نیز با آن مخالف‌اند و جز به اصحاب فتنه کمک نمی‌کند.

این وزارتخانه در بیانیه خود از مردم در همه استان‌ها خواسته که برای حفظ امنیت و حفاظت از مسالمت اجتماعی با نیروهای امنیتی همکاری کنند و تأکید کرده که با کسانی که در پی فتنه‌افکنی و تعرض به عقاید مردم هستند یا به اموال عمومی و خصوصی دست‌درازی می‌کنند طبق قانون برخورد خواهد کرد.

شب گذشته برای دومین شب پیاپی شهرهای گوناگون استان‌های جنوبی عراق شاهد تجمعات مردمی و حمله به دفاتر جریان موسوم به صرخیه در اعتراض به افکار انحرافی این گروه بود.

در این راستا، تجمعاتی در بغداد، کربلا، دیوانیه، حله، ام قصر، سماوه، عفک، القاسم، رمیثه، بغداد، بصره، نهروان، جبله، شطره، شامیه، بلدیات و شهرهای دیگری شاهد تجمعات گسترده در برابر دفاتر این جریان منحرف بود که در مواردی به آتش زدن این دفاتر نیز انجامید.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا