سیاسی

خشم اسرائیل از سلسله عملیات استشهادی؛ شهر جنین فلسطین تحت محاصره

اسرائیل پس از اجرای دو عملیات مسلحانه از سوی ساکنان جنین که منجر به کشته شدن 8 اسرائیلی شد، حملات خود به این شهر و نیز ایجاد محدودیت در رفت‌وآمد را شدت بخشیده است.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل پس از اجرای دو عملیات مسلحانه از سوی ساکنان جنین واقع در شمال کرانه باختری که منجر به کشته شدن 8 اسرائیلی در شهرهای تل‌آویو و بنی براک شد، سلسله حملات خود به جنین و عملیات جستجو و بازداشت فلسطینیان در این شهر و اردوگاه‌های آن را شدت بخشیده است؛ موضوعی که به افزایش درگیری‌ها میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی منجر شده است.

در همین حال ارتش اسرائیل با افزایش حملات خود به جنین از ابتدای ماه آوریل، 9 فلسطینی را در این شهر به شهادت رسانده که در میان آنان دو مجری عملیات تل‌آویو و بنی براک هم دیده می‌شوند.

روز شنبه نیز اسرائیل محدودیت‌های جدیدی را بر شهر جنین و روستاهای اطراف آن وضع کرد و دو گذرگاه را برای ممانعت از ورود عرب‌های ساکنان اسرائیل و نیز تاجران فلسطینی، بست.

روز دوشنبه هم کسب و کار در جنین به دلیل اعتصاب صاحبان مشاغل در پی به شهادت رسیدن یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی، تعطیل شد.

کمال ابوالرب، استاندار جنین نیز در گفت‌وگو با آناتولی اقدامات اخیر اسرائیل را باعث از بین رفتن صلح دانست و تاکید کرد که خشونت از سوی اسرائیل منجر به بازتولید خشونت و عملیات مسلحانه بیشتر خواهد شد.

وی افزود که حوادث اخیر و اقدامات اسرائیل باعث تاثیر منفی بر اقتصاد هم خواهد شد ولی این فشارها تنها به یکپارچگی فلسطینیان منجر می‌شود.

استاندار جنین خاطرنشان کرد که ما خواهان صلح هستیم ولی اسرائیل با اقدامات هر روزه خود در کشتار، بازداشت و مصادره اراضی، عامل اصلی خشونت است و این اقدامات نه تنها بر فلسطین که بر اقتصاد اسرائیل هم تاثیر خواهد گذاشت زیرا باعث می شود تا کالاهای فلسطینی وارد بازار اسرائیل نشود و کارگران فلسطینی هم امکان ورود به اسرائیل را نداشته باشند که این مساله به ضرر اقتصاد اسرائیل است.

این مقام فلسطینی تاکید کرد که نبود افق سیاسی و پشت کردن اسرائیل به توافقنامه‌ها قطعا منجر به بازتولید خشونت خواهد شد و دیگر مناطق فلسطین را هم درگیر خواهد کرد.

از سویی بسیاری از صاحبان مشاغل در جنین، محاصره این شهر را به محاصره نوار غزه تشبیه کرده‌اند و معتقدند که ادامه فشارهای اسرائیل منجر به کسادی بازار و پایین آمدن سطح معیشت مردم می‌شود.

برخی دیگر از ساکنان جنین هم معتقدند با وجود تمامی سختی‌ها همچون انتفاضه دوم ایستادگی خواهند کرد و تسلیم خواسته های اسرائیل نخواهند شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا