سیاسی

سازمان ملل: تلاش برای بازگشایی فرودگاه صنعا و مسیرهای تردد در استان تعز ادامه دارد

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن از ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی فرودگاه صنعاء و توافق برای بازگشایی مسیرها در استان تعز خبر داد.

میدل ایست نیوز: نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن از ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی فرودگاه صنعاء و توافق برای بازگشایی مسیرها در استان تعز خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، «هانس گروندبرگ»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن، در پایان سفر خود به صنعاء، مرکز منطقه تحت کنترل نیروهای انصارالله، تأکید کرد که با مقامات انصارالله تحولات مربوط به آتش‌بس در یمن و گام‌های لازم برای رسیدن به راه حل فراگیر سیاسی در این کشور را بررسی کرده است.

او گفت که با وجود گزارش‌های نگران‌کننده درباره موارد نقض آتش‌بس،  روی‌هم‌رفته می‌توان گفت که سطح تنش‌ها و اقدامات خصمانه تا حد زیادی کاهش یافته است.

گروندبرگ همچنین تأکید کرد که کشتی‌های سوخت به بندر حدیده رسیده و ابراز امیدواری کرد که این موضوع به بحران سوخت در یمن پایان دهد.

او گفت که تلاش‌های جدی برای بازگشایی فرودگاه صنعا و برگزاری نشست اطراف نزاع برای بازگشایی مسیرهای تردد در استان تعز ادامه دارد.

بازگشایی مسیرها برای تردد ساکنان استان تعز و رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به این استان و نیز بازگشایی فرودگاه صنعا پس از 6 سال توقف و انجام هفته‌ای 2 پرواز تجاری از این فرودگاه به اردن و مصر از مفاد آتش‌بس 2 ماهه میان طرف‌های یمنی است.

این اولین سفر گروندبرگ به صنعا پس از انتخاب وی به سمت نمایندگی سازمان ملل در امور یمن در اوت 2021 است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا