سیاسی

حزب‌الله لبنان حمله به مسجدالاقصی را محکوم کرد

جنبش حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی، کشورهای عربی و اسلامی را به انجام وظیفه خود برای حمایت از ساکنان قدس فراخواند.

میدل ایست نیوز: جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای هجوم نیروهای اسرائیلی به حریم مسجدالاقصی و حملات وحشیانه علیه نمازگزاران و تعدی به ساکنان قدس و تخریب منازل و املاک آنان را محکوم کرد.

این بیانیه افزود که حزب‌الله همبستگی خود را با ملت فلسطین در قدس اشغالی که از حریم مسجدالاقصی دفاع می‌کنند، اعلام کرده و از شجاعت و ایستادگی قهرمانانه آنان در برابر تروریسم اسرائیل قدردانی می‌کند.

حزب‌الله خاطرنشان کرد که آنچه اسرائیل انجام داد، نقض جدی حریم مسجدالاقصی بود که احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان و تمام آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد.

این جنبش همچنین از سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و کشورها و ملت‌های عربی و اسلامی خواست، وظیفه دینی و اخلاقی خود را در برابر اقدامات تروریستی اسرائیل و نیز یاری ساکنان قدس انجام دهند و از هر راه ممکن به آنان کمک کنند.

گفتنی است که حمله روز جمعه ارتش اسرائیل به صحن مسجدالاقصی در دومین جمعه ماه مبارک رمضان و درگیری با نمازگزاران، حدود 200 مجروح بر جا گذاشت.

نظامیان اسرائیلی همچنین پس از حمله به صحن مسجدالاقصی و شلیک گاز اشک‌آور، شمار زیادی از نمازگزاران را نیز در داخل مصلای مسجد، محاصره و 400 نمازگزار را بازداشت کردند.

این حمله با محکومیت گسترده کشورهای مختلف و سازمان و نهادهای منطقه‌ای و جهانی همراه بود.

منبع
المنار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا