سیاسی

دمشق: فلسطین مساله محوری سوریه باقی خواهد ماند

سوریه ضمن محکوم کردن حمله روز جمعه نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی تاکید کرد که آرمان فلسطین، مساله محوری این کشور باقی خواهد ماند.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه سوریه با شدیدترین عبارات حمله روز گذشته نیروهای اسرائیل به حریم مسجدالاقصی، تخریب بخش‌هایی از مسجد و هجوم به نمازگزاران را محکوم کرد.

یک مقام رسمی در وزارت امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری سانا اعلام کرد که دولت سوریه با نگرانی عمیق حوادث و تحولات خاطرناک و بسیار مهم در شهر قدس را دنبال می‌کند و در همین راستا به طور ویژه حملات غیرانسانی اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی را که به مجروحیت و دستگیری صدها نفر منجر شد، محکوم می‌کند.

این مقام وزارت امور خارجه سوریه افزود که سکوت مرگبار آنچه جامعه جهانی نامیده می‌شود و نیز بی‌عملی سازمان‌های بین المللی و حمایت‌های بی پایان امریکا از اقدامات اسرائیل در کنار شهرک‌سازی، یهودی‌سازی، کشتار، تخریب و مصادره اراضی فلسطین، هیچ کدام حقایق تاریخی را تغییر نمی‌دهد و باعث نخواهد شد که امت ما از حقوق خود دست بکشد زیرا این اسرائیل است که امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد که آرمان فلسطین، مساله محوری سوریه و کل ملت‌های عربی باقی خواهد ماند.

این مقام وزارت امور خارجه سوریه در پایان یادآور شد که کشورش به ایستادگی ملت فلسطین در برابر تجاوزهای پی در پی اسرائیل از ابتدای ماه مبارک رمضان درود می‌فرستد و بر حمایت و ایستادگی خود در کنار فلسطینیان ادامه می‌دهد.

منبع
خبرگزاری سانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا