خبر اولسیاسی

بغداد گزارش امریکا در مورد نقض حقوق بشر در عراق را فاقد دقت دانست

وزیر خارجه عراق امروز یکشنبه تاکید کرد که گزارش امریکا در مورد نقض حقوق بشر در عراق فاقد دقت است.

میدل ایست نیوز: احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که فواد حسین، وزیر خارجه این کشور در نشستی با حضور مقامات این وزارتخانه گزارش امریکا در مورد نقض حقوق بشر در عراق را بررسی کرد.

الصحاف افزود که وزیر خارجه عراق تاکید کرد که این گزارش فاقد دقت است و بخش‌هایی از آن به گزارش‌های سال‌های قبل استناد کرده و باید نشست‌ها و پیگیری‌ها در خصوص این مساله ادامه پیدا کند.

وزارت امور خارجه امریکا اخیرا گزارشی درباره شرایط حقوق بشر در عراق در سال 2021 منتشر کرده که در آن نهادهای حاکمیتی را به “قتل های غیرقانونی یا خودسرانه، از جمله قتل‌های فرا قانونی به دست دولت، و ناپدید شدن شهروندان و انجام شکنجه و مجازات ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز” متهم کرده است.

گزارش وزارت امور خارجه امریکا در خصوص نقض حقوق بشر در عراق شامل موارد مختلفی می‌شود که می‌توان مهم‌ترین سرفصل‌های این گزارش را “شرایط سخت زندان‌ها، سربازگیری از کودکان و یا استفاده غیر قانونی از آنان به عنوان نیروی نظامی توسط الحشد الشعبی، ایجاد محدودیت‌های گسترده علیه آزادی بیان و رسانه‌ها از جمله اعمال خشونت و تهدید روزنامه‌نگاران، بازداشت‌های بدون توجیه و دادگاهی شدن روزنامه‌نگاران در کنار محدودیت جدی گردش آزاد اطلاعات در اینترنت و دخالت اساسی در تجمعات مسالمت‌آمیز و مقابله با تشکیل انجمن‌ها” دانست.

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا