سیاسی

تجمع در لبنان در اعتراض به تصمیم دولت برای تخریب کامل سوله گندم در بندر بیروت

گروهی از خانواده‌های قربانیان حادثه انفجار بندر بیروت با برگزاری یک تجمع اعتراض خود به تصمیم دولت درباره تخریب کامل سوله گندم در بندر را اعلام کردند.

میدل ایست نیوز: گروهی از خانواده‌های قربانیان حادثه انفجار بندر بیروت با برگزاری یک تجمع اعتراض خود به تصمیم دولت درباره تخریب کامل سوله گندم در بندر را اعلام کردند.

به گزارش «اسکای نیوز»، شماری از خانواده‌های قربانیان حادثه انفجار بندر بیروت در منطقه جونیه همزمان با مشارکت رئیس جمهور و نخست‌وزیر لبنان در مراسم «آدینه مقدس» در برابر کلیسای روح القدس تجمع کردند.

روز پنج‌شنبه گذشته، «زیاد مکاری»، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، اعلام کرد که هیئت دولت لبنان با تخریب کامل سوله گندم که در انفجار بندر بیروت آسیب دید موافقت کرده است.

او گفت که شورای توسعه و بازسازی لبنان مأمور نظارت بر روند تخریب کامل این سوله شده است.

این تصمیم بر اساس گزارش فنی یک شرکت مهندسی انجام شده که در آن تأکید شده که این سوله‌ها تا چند ماه دیگر فروخواهند ریخت و ماندن آنها در وضعیت کنونی فاجعه تازه‌ای ایجاد خواهد کرد و مرمت و بازسازی آن هم به علت هزینه بالا به صرفه نخواهد بود.

خانواده های قربانیان که از قبل نسبت به تخریب این بنا هشدار داده بودند تأکید می‌کنند که این اقدام پیش از تعیین تکلیف پرونده قضائی تحقیق در حادثه به معنای از میان بردن یکی از مهم‌ترین شواهد جرم است.

آنان این سوله ویران‌شده را شاهدی مهم بر «بزرگ‌ترین جنایت» در لبنان می‌دانند و تأکید می‌کنند که این بنا همچون بخشی از خاطره جمعی مردم لبنان باید به همین شکل باقی بماند.

به گفته تجمع‌کنندگان پافشاری دولت در تخریب این بنا دلیل روشن تلاش برای از میان بردن شواهد جنایت پیش از صدور حکم قاضی بازپرس است.

یکی از حاضران در این تجمع تأکید کرد که وکیل قربانیان حادثه با سندیکای مهندسان در این باره مشورت کرده و آنان تأکید کرده‌اند که می‌توان مانع از فروپاشی کامل این ساختمان شد تا این بنا یادگار فاجعه‌ای که رخ داده بماند.

این تجمع به درگیری با نیروهای ارتش نیز انجامید که باعث انتقال شماری از تجمع‌کنندگان به بیمارستان شد.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا