اقتصادیسیاسی

وزارت نفت عراق: پروژه خط لوله نفت بصره به بندر عقبه به دولت آینده موکول شده است

وزارت نفت عراق با تأکید بر اینکه همه دولت های عراق از پروژه خط لوله نفت بصره به بندر عقبه حمایت کرده اند اعلام کرد که این پروژه به دولت بعد موکول شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت عراق با تأکید بر اینکه همه دولت های عراق از پروژه خط لوله نفت بصره به بندر عقبه حمایت کرده اند اعلام کرد که این پروژه به دولت بعد موکول شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «عاصم جهاد»، سخنگوی وزارت نفت عراق در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که خط لوله نفت بصره به بندر عقبه اردن یک پروژه تازه نیست بلکه از دهه 1980 مطرح بوده است.

او گفت که همه دولت‌های عراق پس از 2003 از این پروژه حمایت کرده‌اند.

جهاد افزود که وزارت نفت یک نهاد اجرایی است که مصوبات هیئت دولت و مجلس را اجرا می‌کند و تأکید کرد که اجرای این پروژه هنوز به تصویب نرسیده و به هیچ شرکت یا نهادی واگذار نشده است.

او گفت که این پروژه در دو فاز تعریف شده که در فاز اول آن از بصره به حدیثه کشیده می‌شود تا سوخت به نیروگاه‌های برق برسد و در فاز دوم آن خط لوله‌ای با ظرفیت 200 هزار بشکه از حدیثه به عقبه می‌رود.

سخنگوی وزارت نفت عراق افزود که تاکنون هیچ توافقی درباره این پروژه به دست نیامده و قرارداد به هیچ شرکتی واگذار نشده و این پروژه برای بررسی کارشناسی به دولت آینده موکول می‌شود.

او گفت که آنچه در رسانه‌ها در این باره مطرح شده بی اساس است.

همزمان شرکت پروژه‌های نفتی در وزارت نفت عراق تأکید کرد که در جلسه اخیر هیئت دولت عراق تصویب شده که نقشه راه اجرای پروژه طراحی شود.

«شاکر محمود»، مدیر شرکت پروژه‌های نفتی در وزارت نفت عراق، گفت که هزینه برآوردشده این پروژه 8.5 میلیارد دلار است که با آن می‌توان روزانه 2 میلیون بشکه نفت به حدیثه و یک میلیون بشکه به بندر عقبه منتقل کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا