خبر اولسیاسی

گمانه زنی ها درباره لغو ناگهانی نشست سران فلسطینی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نشست اضطراری سران گروه‌های فلسطینی را که قرار بود یکشنبه شب برگزار شود بدون اعلام هیچ علتی لغو کرد.

میدل ایست نیوز: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، نشست اضطراری سران گروه‌های فلسطینی را که قرار بود یکشنبه شب برگزار شود بدون اعلام هیچ علتی لغو کرد.

به گزارش «الشرق الاوسط»، محمود عباس روز پنج‌شنبه خواستار تشکیل جلسه سران گروه‌های فلسطینی در ساعت 21 روز یکشنبه شده و تأکید کرده بود که ادامه جنایات اسرائیل و مخاطرات آنچه در سرزمین‌های فلسطینی جریان دارد، سران فلسطینی را به تشکیل جلسه و تصمیم‌گیری وادار می‌کند.

«نبیل ابو ردینه»، سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان، گفت که این جلسه به اجرای مصوبات شورای مرکزی در فوریه گذشته درباره تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل مربوط می‌شود.

«حسین الشیخ»، از سران فتح و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز روز پنج‌شنبه گفت که تا چند ساعت یا حداکثر یکی دو روز آینده موضعی روشن از جانب رهبران فلسطین در قبال آنچه می‌گذرد گرفته خواهد شد.

او گفت که نمی‌تواند درباره تصمیماتی که گرفته می‌شود توضیحی بدهد و افزود که در جلسه کمیته اجرایی و با حضور رهبران فلسطینی همه جنایاتی که در حق ملت فلسطین انجام می‌شود بررسی خواهد شد.

الشیخ افزود که سکوت در برابر آنچه می‌گذرد یا ادامه وضع موجود مطلقا ممکن نیست و گفت که جنایت‌هایی که در فلسطین رخ می‌دهد با تصمیم اسرائیل و پشتوانه بین‌المللی و برای همین رهبران فلسطینی درباره این اوضاع تصمیمات راهبردی خواهند گرفت.

او گفت که روشن است که دولت اسرائیل به ارتش خود اختیارات مطلق داده که بدون هیچ قید و بندی در سرزمین‌های فلسطینی دست به جنایت بزنند و این یعنی صدور حکم اعدام همه فلسطینیان.

این فضاسازی باعث شد که رسانه‌ها توجه ویژه‌ای به این جلسه داشته باشند به خصوص که تأخیر در برگزاری این جلسه و موکول کردن آن به روز یکشنبه هم با انتقادات فلسطینیان فعال در شبکه‌های مواجه شد.

«عزام الاحمد»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح، گفت که برگزاری این جلسه به زمان دیگری موکول شده و هنوز موعد تازه‌ای تعیین نشده است.

رسانه های فلسطینی گمانه‌زنی‌های گوناگونی درباره علت تعویق این جلسه انجام دادند، از جمله برنامه‌های کاری محمود عباس، ابتلای وی به کرونا، مخالفت برخی گروه‌ها با حضور در جلسه.

همزمان منابعی به «الشرق الاوسط» گفتند که یکی از علل لغو جلسه کاهش عملیات اسرائیل در کرانه باختری و تلاش برای آرام کردن اوضاع بوده است.

این منابع گفته‌اند که برخی گروه‌ها که نقش میانجی را بر عهده دارند در تماس با رام‌الله خواستار خودداری از افزایش تنش شده‌اند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا