خبر اولسیاسی

تجمع شهروندان کویتی برای محکوم کردن یورش به مسجد الاقصی

شماری از شهروندان کویتی و نمایندگان مجلس این کشور، در میدان الاراده کویت تجمع و یورش به مسجد الاقصی را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: میدان الاراده در کویت روز گذشته شاهد تجمع شهروندان کویتی بود که برای محکوم کردن یورش نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی و اعلام همبستگی با مرابطین (نگهبانان) مسجد الاقصی به صحنه آمده بودند.

به گزارش الخلیج آنلاین، در این تجمع که ده ها تن از شهروندان کویتی در آن حضور داشتند، نمایندگانی از مجلس کویت نیز شرکت کردند.

تظاهرات کنندگان کویتی در این تجمع شعارهایی علیه اسرائیل سردادند و گفتند: «خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون». (ای صهیونیسم خیبر را به یاد آور. لشکر محمد (ص) در حال آمدن است).

اسامه الشاهین، از نمایندگان مجلس کویت که در این تجمع حضور داشت گفت: این تجمع پیامی معنوی و نمادین و کمترین حمایت از مرابطین مسجد الاقصی است.

وی تاکید کرد که قضیه قدس، قضیه ای انسانی، اسلامی و عادلانه است.

از سوی دیگر حمد المصر، دیگر نماینده مجلس کویت که در این تجمع شرکت کرده بود، مخالفت خود با عادی سازی روابط با این دشمن متجاوز و ستمگر را اعلام و بر موضع کویت مبنی بر مخالفت با هر نوع از عادی سازی روابط تاکید کرد.

وزارت امور خارجه کویت پیش از این یورش نیروهای اسرائیل به مسجد الاقصی و تعرض به نمازگزاران را به شدت محکوم کرد.

قدس و مسجد الاقصی از روز جمعه شاهد تنش در پی یورش های شهرک نشینان و نیروهای اسرائیلی همزمان با اعیاد یهودیان است.

کرانه باختری نیز شاهد تنش بین تظاهرات کنندگان فلسطینی و نیروهای ارتش اسرائیل از ابتدای آوریل تاکنون است که این تنش ها منجر به شهادت 18 فلسطینی شده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا