سیاسی

تل آویو هشدار داد: احضار کاردار اسرائیل تلاش‌ها برای آرامش اوضاع در قدس را تضعیف می‌کند

اسرائیل از احضار کاردار سفارت خود در امان انتقاد کرد و آن را موجب تضعیف تلاش ها برای آرامش اوضاع در قدس دانست.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه اسرائیل از تصمیم اردن در احضار کاردار سفارت اسرائیل در امان انتقاد کرد و هشدار داد که این امر موجب تضعیف تلاش ها برای آرامش اوضاع در قدس می شود.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه وزارت امور خارجه اسرائیل آمده است، احضار معاون سفیر اسرائیل در اردن تلاش ها برای برقراری صلح در قدس را تضعیف می کند و به کسی که به اعیاد هتک حرمت می کند و به خشونتی که جان شهروندان مسلمان و یهودی را به یک اندازه به خطر می اندازد، انگیزه می دهد.

بیانیه مذکور افزود که اسرائیل پایبند است و بدون خستگی برای تضمین آزادی دین و عبادت برای یهودیان، مسلمانان و مسیحیان قدس در تمامی روزها و اعیاد و قطعا طی این دوره که عید پاک مسیحیان، ماه رمضان و عید فصح یهودیان همزمان شده، تلاش می کند.

در همین رابطه سایت «واینت» خبر داد که وزیر امور خارجه اسرائیل در حال بررسی پاسخ های احتمالی در واکنشی شدید به احضار کاردار اسرائیل در امان است.

این سایت نوشته که یائیر لاپید نشست مفصلی با طرف های ذیربط داشته و مقامات اسرائیل معتقدند که این رفتار اردن افزایش تنش در قدس را موجب می شود و اردن تنها به اسرائیل می نگرد و رفتار آشوبگران را نمی بیند.

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن روز گذشته گفت دولت اردن کاردار سفارت اسرائیل در امان را احضار می کند تا پیام اعتراض و هشداری درخصوص تعرضات به مسجد الاقصی به او ابلاغ کند و خواستار توقف فوری این تعرضات شود.

پارلمان اردن نیز با ارائه یادداشتی امضا شده از سوی 87 نماینده به دولت اردن با موضوع درخواست اخراج سفیر اسرائیل در امان موافقت کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا