سیاسی

برای چهارمین روز پیاپی شهرک نشینان اسرائیلی وارد مسجد الاقصی شدند

پلیس اسرائیل شهروندان فلسطینی را از مسجد الاقصی بیرون انداخت و گروهی از آنان را نیز در شبستان‌های مسجد محصور کرد.

میدل ایست نیوز: برای چهارمین روز پیاپی پلیس اسرائیل با ورود به مسجد الاقصی نمازگزاران فلسطینی را از آن بیرون انداخت تا راه را برای ورود شهرک‌نشینان به حریم مسجد باز کند.

به گزارش «الجزیره»، پلیس اسرائیل شهروندان فلسطینی را از مسجد بیرون انداخت و گروهی از آنان را نیز در شبستان‌های مسجد محصور کرد.

این عملیات با ضرب و جرح نگهبانان مسجد الاقصی (مرابطون) همراه بود.

از صبح امروز، اسرائیل ورود جوانان به مسجد الاقصی برای اقامت نماز صبح را ممنوع کرد و با انتشار گسترده در اطراف مسجد مانع بازگشت نمازگزاران به مسجد شد.

همزمان گروهی از فلسطینیان و نگهبانان که در شبستان‌ها محصور شدند با کوبیدن بر درها و پنجره‌ها کوشیدند که مانع از برگزاری مراسم یهودیان شوند. اقدامی که باعث شلیک گاز شک‌آور و بمب‌های صوتی درون شبستان برای توقف سروصدا از جانب اسرائیلی‌ها شد.

از روز یکشنبه گذشته هر روزه صدها شهرک‌نشین به مناسبت روزهای عید فصح در مسجد الاقصی حاضر می‌شوند.

همزمان روزنامه اسرائیلی یدیعوت احرونوت اعلام کرد که بنا بر تصمیم مسئولان اسرائیلی، درهای مسجد الاقصی از روز جمعه تا پایان ماه رمضان به روی شهرک‌نشینان بسته خواهد شد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که قدس و مسجد الاقصی طی روزهای گذشته صحنه تنش و درگیری‌های شدید فلسطینیان و نیروهای اسرائیلی بود.

سرانجام مقامات اسرائیلی اعلام کردند که درهای مسجد الاقصی به روی شهرک نشینان بسته خواهد شد و پلیس اسرائیل نیز اعلام کرده که مجوز برگزاری راهپیمایی شهرک‌نشینان در شهر قدس در روز چهارشنبه را نخواهد داد.

از سوی دیگر، بیش از 90 فلسطینی در درگیری با نیروهای اسرائیلی در ورودی روستای برقه در شمال نابلس در کرانه باختری دستگیر شدند.

در شهر خلیل نیز نیروهای اسرائیلی همچنان حرم ابراهیمی را به روی فلسطینیان بسته‌اند و فقط یهودیان حق تردد در این مسجد را دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا