اقتصادیسیاسی

بررسی صادرات گاز اقلیم کردستان به اروپا در دیدار بارزانی و بوریس جانسون

رئیس دولت ایالتی کردستان عراق در دیدار با نخست وزیر بریتانیا روابط دوجانبه و برنامه خود برای صادرات انرژی به اروپا را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس دولت ایالتی کردستان عراق در دیدار با نخست وزیر بریتانیا روابط دوجانبه و برنامه خود برای صادرات انرژی به اروپا را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دولت بریتانیا، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلستان روز سه‌شنبه (19 آوریل) در دفتر کار خود در لندن با «مسرور بارزانی»، رئیس دولت ایالتی کردستان عراق دیدار کرد.

در این دیدار راه‌های تقویت روابط دوجانبه با توجه به روابط عمیق انگلستان با ملت کرد بررسی شد و طرفین به فرصت‌های بزرگ افزایش شراکت از طریق سرمایه‌گذاری و بازرگانی تأکید کردند.

جانسون در این دیدار بر پایبندی دائم کشورش به حمایت از ثبات عراق و مبارزه با تروریسم در سراسر منطقه تأکید کرد.

نخست وزیر بریتانیا همچنین با پرداختن سفر اخیر خود به کی‌یف بر ضرورت ادامه تلاش‌های جامعه بین‌المللی در رویارویی در برابر حمله روسیه به اوکراین تأکید کرد.

بارزانی نیز در این دیدار درباره تمایل خود برای صادرات انرژی به اروپا سخن گفت و جانسون از تلاش‌های وی برای کمک به کاهش وابستگی غرب به نفت و گاز روسیه قدردانی کرد.

خبرگزاری رسمی «رووداو» اقلیم کردستان عراق نیز با انتشار بیانیه دفتر بارزانی درباره این دیدار تأکید کرد که موضوع مهاجران نیز از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بوده است.

مسرور بارزانی در این سفر همچنین با وزیر مشاور بریتانیا در امور آسیا و خاورمیانه و همچنین وزیر انرژی و بازرگانی بریتانیا دیدار کرد.

منبع
دولت بریتانیا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا