سیاسی

جنگنده های ترکیه منطقه کوهستانی استان دهوک را بمباران کردند

جنگنده‌های ترکیه نیمه شب گذشته منطقه کوهستانی «زرد» و «کامیرکیان» در شهر عمادیه در استان دهوک را بمباران کردند.

میدل ایست نیوز: جنگنده‌های ترکیه نیمه شب گذشته منطقه کوهستانی «زرد» و «کامیرکیان» در شهر عمادیه در استان دهوک را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری «رووداو»، چند جنگنده ترکیه‌ای از مسیرهای گوناگون وارد آسمان استان دهوک شده و مناطق کوهستانی در رشته‌کوه متین را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش این بمباران بیش از 15 دقیقه به طول انجامیده است.

این اقدام بخشی از عملیات گسترده ای است که نیروهای ترکیه از روز دوشنبه در خاک عراق آغاز کردند.

روز دوشنبه، وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک عملیات نظامی با استفاده از جنگنده و بالگرد و پهپاد برای پشتیبانی از نیروهای ویژه و کوماندوهای ترکیه در شمال عراق آغاز شده است.

این بیانیه افزوده که این عملیات با «هماهنگی متحدان و دوستان» ترکیه اجرا می‌شود و در آن ستیزه‌جویان حزب کارگران و مقر فرماندهی آنها و زاغه‌های سلاح و پایگاه‌های آنها هدف قرار خواهد گرفت.

اين حمله در حالی انجام شده که مسرور بارزانی، رئیس دولت ایالتی کردستان عراق، روز جمعه گذشته در سفر به ترکیه با «رجب طیب اردوغان» و رئیس سازمان امنیت ترکیه «هاکان فیدان» دیدار کرد.

فاصله کوتاه آغاز این حمله با سفر بارزانی به ترکیه، گمانه‌زنی‌هایی را درباره هماهنگی وی با ترکیه درباره این حمله مطرح کرده است.

روز گذشته دولت عراق و ریاست جمهوری و شماری از سران سیاسی عراق این حملات را به شدت محکوم کردند. وزارت خارجه عراق نیز در این باره سفیر ترکیه را احضار کرد.

منبع
روداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا