سیاسی

محمود عباس نماینده سازمان ملل را در جریان تعرضات اسرائیل در قدس قرار داد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه، درباره تعرضات وحشیانه نیروهای ارتش اسرائیل و شهرک نشینان که هر روز به مسجد الاقصی یورش می برند، سخن گفت.

میدل ایست نیوز: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در دیدار با تور وینسلند، فرستاده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه، وی را در جریان تعرضات وحشیانه ارتش اسرائیل و شهرک نشینان در قدس قرارداد.

به گزارش روسیا الیوم به نقل از خبرگزاری فلسطین، محمود عباس در این دیدار درباره تعرضات وحشیانه نیروهای ارتش اسرائیل و شهرک نشینان که هر روز به مسجد الاقصی یورش می برند، سخن گفت.

وی اشاره کرد که در این تعرضات، صدها فلسطینی مجروح و دستگیر شدند.

عباس بر اهمیت ایجاد چشم انداز سیاسی که منجر به پایان اشغالگری اسرائیل و توقف اقدامات یکجانبه آن و پایبندی به توافقنامه های امضا شده شود، تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین نسبت به تداوم یورش به شهرها، روستاها و اردوگاه های فلسطینی و قتل فلسطینیان و سایر تعرضاتی که منجر به پیامدهای وخیمی غیرقابل تحمل می شود، هشدار داد.

از سویی دیگر وینسلند تاکید کرد که دبیرکل سازمان ملل به تماس ها برای توقف تنش ادامه می دهد.

وی خبر داد که شورای امنیت سازمان ملل 25 آوریل نشستی علنی برای بررسی اوضاع فلسطین برگزار خواهد کرد.

عباس روز گذشته طی گفت وگویی تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، او را در جریان آخرین تحولات در اراضی فلسطین به ویژه قدس و مسجد الاقصی قرار داد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا