خبر اولسیاسی

نخست وزیر لبنان فردا به عربستان می‌رود

یک روزنامه لبنانی نوشت که نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان فردا برای دیدار و گفت وگو با مقامات عربستانی به این کشور خواهد رفت.

میدل ایست نیوز: روزنامه الجمهوریة لبنان نوشت که نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان فردا پنجشنبه برای دیدار با مقامات عربستان به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش روسیا الیوم، این روزنامه اشاره کرد که نخست وزیر لبنان فردا و پس از نشست هیئت دولت به ریاض خواهد رفت تا ضمن ادای مناسک عمره با شماری از مقامات بلندپایه عربستان دیدار کند.

الجمهوریه همچنین نوشت که میقاتی پس از تعطیلات عید فطر نیز در یک سفر بیش از یک هفته ای به امارات، کویت و عمان سفر خواهد کرد و موعد نهایی سفرش به بحرین هنوز مشخص نیست.

میقاتی پیشتر در ضیافت افطاری سفیر عربستان در بیروت، از سفر قریب الوقوع خود به عربستان در ماه رمضان خبر داده بود.

سفر میقاتی به عربستان با هدف تثبیت وضعیت جدید روابط لبنان و کشورهای عضو شورای همکاری پس از پایان بحران دیپلماتیک بین دو طرف انجام می شود.

جرج قرداحی، وزیر سابق اطلاع رسانی لبنان، پیش از آنکه وزیر شود، در مصاحبه ای که در 5 اوت ضبط و در 25 اکتبر از شبکه ماهواره ای الجزیره پخش شد، گفت که انصار الله از خود دربرابر حملات عربستان و امارات دفاع می کند و جنگ یمن را بیهوده خواند.

در 29 اکتبر 2021، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان نیز خواست خاک این کشور را ترک کند. پس از عربستان، کویت و بحرین و یمن نیز این اقدام را انجام دادند و امارات نیز دیپلمات های خود را فراخواند.

همچنین بخوانید

پیام های سفر رمضانی نخست وزیر لبنان به عربستان

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا