اقتصادی

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی کشورهای شورای همکاری

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی، پیش‌بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی در کشورهای عضو شورای همکاری را اعلام کرد که نشان‌دهنده روند مثبت در همه این کشورها است.

میدل ایست نیوز: طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، کویت با پیش‌بینی رشد 8.2 درصدی در صدر کشورهای شورای همکاری در سال 2022 قرار گرفت، این در حالی است که این شاخص در سال 2021 عدد 1.3 درصد را در کویت ثبت کرده بود.

صندوق بین‌المللی پول رشد تولید ناخالص داخلی در امارات را برای سال‌های 2022 و 2023 به ترتیب 4.2 و 3.8 درصد پیش‌بینی کرده است.

این گزارش در رابطه با رشد تولید ناخالص داخلی در قطر هم رشد 3.4 درصدی را در سال 2022 پیش‌بینی کرد؛ این رشد برای بحرین هم به میزان 3.3 پیش‌بینی شده است.

صندوق بین‌المللی برای عربستان هم رشد بالایی را پیش‌بینی کرده است و انتظار دارد این کشور رشد 7.6 درصدی را در سال 2022 را ثبت کند.

عمان هم طبق بررسی‌ها انتظار می‌رود به رشد 5.6 درصدی برسد.

گفتنی است که بانک جهانی در گزارشی که در اواسط ماه جاری منتشر شد، تایید کرد که کشورهای شورای همکاری با کاهش محدودیت‌های کرونایی و افزایش تدریجی تولید نفت از رکود اقتصادی دو ساله خارج شدند و انتظار می رود که اقتصاد این کشورها در سال 2022 در پی سیاست متنوع سازی اقتصاد و افزایش قیمت نفت، بهبود یابد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا