خبر اولسیاسی

چاوش اوغلو: عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق ادامه خواهد داشت

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق ادامه خواهد داشت، گفت کشورش از تمامیت ارضی این کشور حمایت می کند.

میدل ایست نیوز: مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت کشورش از تمامیت ارضی عراق از طریق مبارزه با تروریسم حفاظت و حمایت می کند.

به گزارش الفرات نیوز، وی طی سخنرانی خود در یکی از استان های غرب ترکیه گفت: ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان برای صلح و ثبات منطقه تلاش می کند.

وی با تاکید بر اینکه آنکار به اراضی عراق چشم طمع ندارد، اشاره کرد که ترکیه با همه انواع تروریسم مبارزه می کند و گفت که عملیات نظامی ترکیه علیه پ ک ک در شمال عراق ادامه خواهد داشت.

چاوش اوغلو تصریح کرد که اگر عملیات علیه پ ک ک در خارج از کشور انجام نشود ترکیه ناچار است در آینده در خاک خود با آن مبارزه کند.

وی از عدم ابراز نگرانی عراق نسبت به حضور تروریست های پ ک ک در خاک خود انتقاد کرد و گفت که ترکیه تمامیت ارضی عراق را نقض نمی کند و قصد آن را ندارد.

چاوش اوغلو اشاره کرد که ترکیه امنیت مرزها و شهروندانش را تامین و با تروریسم مبارزه خواهد کرد.

وزارت دفاع ترکیه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک عملیات نظامی با استفاده از جنگنده و بالگرد و پهپاد برای پشتیبانی از نیروهای ویژه و کوماندوهای ترکیه در شمال عراق آغاز شده است.

وزارت امور خارجه عراق نیز با ارائه یادداشت اعتراضی شدیداللحن به سفیر ترکیه در عراق، به آنکارا یادآور شد که حضور نیروهای پ.ک.ک در عراق نتیجه توافقات ترکیه با سران این گروه بوده است.

اين حمله در حالی انجام شده که مسرور بارزانی، رئیس دولت ایالتی کردستان عراق، روز جمعه گذشته در سفر به ترکیه با «رجب طیب اردوغان» و رئیس سازمان امنیت ترکیه «هاکان فیدان» دیدار کرد.

فاصله کوتاه آغاز این حمله با سفر بارزانی به ترکیه، گمانه‌زنی‌هایی را درباره هماهنگی وی با ترکیه درباره این حمله مطرح کرده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا