سیاسی

استقبال سازمان ملل و اتحادیه اروپا از اعلام موعد اولین پرواز از فرودگاه صنعاء

سازمان ملل و اتحادیه اروپا از اعلام موعد اولین پرواز تجاری از فرودگاه صنعاء به مقصد امان پس از 6 سال توقف استقبال کردند.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل و اتحادیه اروپا از اعلام موعد اولین پرواز تجاری از فرودگاه صنعاء به مقصد امان پس از 6 سال توقف استقبال کردند.

روز چهارشنبه سازمان هواپیمایی یمن در صنعا اعلام کرد که اولین پرواز تجاری از فرودگاه صنعاء روز یکشنبه آینده به مقصد امان، پایتخت اردن، انجام خواهد شد.

پیش از آن «احمد عوض بن مبارک»، وزیر خارجه دولت مورد حمایت عربستان در یمن، نیز از هماهنگی با مصر و اردن برای آغاز پروازها از فرودگاه صنعاء خبر داده بود.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، به نمایندگی از فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن، بیانیه‌ای را قرائت کرد که در آن از حمایت ارزشمند اردن و همکاری سازنده مقامات یمنی قدردانی و این اقدام مهم به ملت یمن تبریک گفته شده است.

در این بیانیه تأکید شده که سازمان ملل به اقدامات خود برای تضمین پایبندی همه طرف‌ها به همه مواد آتش‌بس دو ماهه در یمن تا رسیدن به راه حل سیاسی دائمی در این کشور ادامه خواهد داد.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای اعلام موعد اولین پرواز از فرودگاه یمن را «گام مهمی در مسیر صلح در یمن»  دانست.

در این بیانیه از کشور اردن و از دولت مورد حمایت عربستان بابت همکاری و حمایت از اجرای این طرح قدردانی شده است.

در اول آوریل، «هانس گروندبرگ»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل، از آغاز اجرای آتش‌بس دوماهه در یمن خبر داد.

یکی از مفاد این آتش‌بس از سرگیری پروازهای تجاری از فرودگاه صنعاء به صورت دو پرواز در هفته یکی به اردن و دیگر به مصر بود.

فرودگاه صنعاء از سال 2016 از کار افتاد.

 

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا