سیاسی

هشدار الحکیم درباره نقشه مشکوک برای راه انداختن فتنه فرقه ای در افغانستان

رهبر جریان حکمت ملی عراق حملات سازمان دهی شده به شیعیان در افغانستان را یک نقشه مشکوک برای زنده کردن فتنه فرقه ای در این کشور خواند.

میدل ایست نیوز: رهبر جریان حکمت ملی عراق حملات سازمان دهی شده به شیعیان در افغانستان را یک نقشه مشکوک برای زنده کردن فتنه فرقه ای در این کشور خواند.

سیدعمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، عصر امروز (21 آوریل) با انتشار بیانیه‌ای حادثه تروریستی در کابل را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه تأکید شده که دو روز بعد از انفجار در مدارس ابتدایی در کابل، شاهد جنایت بزرگ دیگری در مسجد شیعیان در شهر مزار شریف بودیم که ده‌ها شهید و زخمی در پی داشته است.

وی نسبت به تلاش برای زنده کردن دوباره فتنه فرقه‌ای در افغانستان هشدار داد و حاکمان در این کشور را مسئول حفاظت از جان شهروندان بدون در نظر گرفتن دین و مذهبشان دانست.

الحکیم با اشاره به اینکه این حمله سازمان‌دهی شده یک مذهب مسلمان خاص را هدف قرار داده، آن را نشان‌دهنده یک نقشه مشکوک خواند و از نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت خواست که برای نجات ملت افغانستان کاری کنند.

ظهر امروز به وقت محلی، در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ در یک مسجد “شیعیان” انفجاری رخ داد که باعث کشته شدن دست‌کم ۳۱ تن و زخمی شدن ۸۷ تن دیگر شده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به مسجد شیعیان در سه دکان مزار شریف را به عهده گرفت.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا