سیاسی

کمیته ویژه اتحادیه عرب تعرض اسرائیل به نمازگزاران در مسجد الاقصی را محکوم کرد

کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات اسرائیل در قدس، ضمن محکوم کردن تعرضات اسرائیل، بر لزوم احترام اسرائیل به وضعیت کنونی مسجد الاقصی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات اسرائیل در قدس، در نشست فوق العاده تعرضات اسرائیل به نمازگزاران در مسجد الاقصی را محکوم کرد.

به گزارش روسیا الیوم، این کمیته در بیانیه ای پس از نشست خود بر لزوم احترام اسرائیل به وضعیت کنونی و بازگشت به وضعیت قبل از سال 2000 تاکید کرد.

کمیته اتحادیه عرب هشدار داد که اقدامات اسرائیل، تحریکی صریح برای احساسات مسلمانان در هر مکان و تضعیف آزادی عبادت در مسجد الاقصی و آزادی ورود نمازگزاران به آن محسوب می شود و هشداری برای شعله ور کردن چرخه خشونت است که امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می کند.

این کمیته ضمن اینکه خواستار احترام به وضعیت کنونی مسجد الاقصی شد، بیان کرد که باید به حقیقت مسجد الاقصی که مکان عبادتی تنها برای مسلمانان است و حضور غیرمسلمانان باید با هماهنگی با اداره اوقاف اسلامی صورت بگیرد، احترام گذاشت.

کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات اسرائیل در قدس تاکید کرد که وزارت اوقاف و مقدسات اسلامی اردن، تنها مرجع قانونی دارای صلاحیت انحصاری اداره امور مسجد الاقصی و ساماندهی ورود به آن است.

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در این نشست گفت اسرائیل وضعیت حقوقی و تاریخی موجود در مسجد الاقصی و حقوق فلسطینیان و قوانین بشردوستانه بین المللی را نقض می کند.

وی افزود که اسرائیل به عنوان یک اشغالگر به مسئولیت خود براساس قوانین بین المللی عمل نمی کند و حق فلسطینیان در ورود به اماکن مقدس و حق آنها در عبادت در این اماکن را نیز نقض می کند.

نشست فوق العاده کمیته وزرای امور خارجه عرب برای مقابله با اقدامات اسرائیل در قدس، امروز به ریاست ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در امان آغاز شد.

کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات اسرائیل در قدس، شامل اردن که ریاست آن را برعهده دارد، الجزائر، عربستان، فلسطین، قطر، مصر، مراکش، تونس به عنوان رئیس نشست سران کشورهای عربی، امارات به عنوان عضو شورای امنیت و دبیرکل اتحادیه عرب می شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا