سیاسی

اعتراض آنکارا به مواضع بغداد درباره عملیات ترکیه در شمال عراق/ کاردار عراق احضار شد

وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به مواضع عراق در قبال عملیات ترکیه در خاک عراق، کاردار موقت این کشور در آنکارا را احضار کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به مواضع عراق در قبال عملیات ترکیه در خاک عراق، کاردار موقت این کشور در آنکارا را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «تانجو بلگیچ»، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور کاردار موقت عراق در ترکیه، «نازدار احسان شیرزاد» را احضار و یادداشت اعتراضی ترکیه درباره مواضع عراق را به وی تحویل داده است.

او گفت که مواضع مقامات رسمی عراق درباره عملیات ترکیه در شمال این کشور موجب نارضایتی ترکیه شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه افزود که گروه پ‌ک‌ک یک گروه تروریستی است که بیش از 40 سال است در شمال عراق فعالیت می‌کند و موجب تأسف است که عراق پاسخ درخوری به درخواست‌های مکرر ترکیه درباره پایان دادن به حضور این نیروها که ثبات و حاکمیت عراق را هم تهدید می‌کنند نداده است.

وی گفت که ترکیه ترجیح می‌دهد که این گروه تروریستی توسط حکومت عراق از میان برده شود و آماده همکاری با عراق در این پرونده است.

بلیگچ تأکید کرد که به موجب ماده 51 میثاق سازمان ملل، در شرایطی که عراق اقدامات روشنی در مبارزه با این گروه تروریستی انجام نمی‌دهد، ترکیه به اقدامات لازم برای دفاع از خود دست خواهد زد.

ترکیه از بامداد دوشنبه گذشته به بهانه مبارزه با گروه پ ک ک عملیات هوایی و زمینی در عمق خاک عراق اجرا کرد. این اقدام ترکیه با واکنش های شدیداللحن مقامات دولت مرکزی عراق مواجه شده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا