سیاسی

انتقاد گروه های فلسطینی از دیدار هیئت امریکایی با محمود عباس

گروه‌های فلسطینی از سفر هیئت امریکایی به رام‌الله و دیدار آن با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به‌شدت انتقاد کردند.

میدل ایست نیوز: گروه‌های فلسطینی از سفر هیئت امریکایی به رام‌الله و دیدار آن با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به‌شدت انتقاد کردند.

به گزارش «العربی الجدید» «جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین»، در بیانیه‌ای در واکنش به سفر هیئت وزارت خارجه امریکا به رام‌الله تأکید کرد که ملت فلسطین و نیروهای سیاسی آن به «توصیه‌های مسموم امریکا» نیازی ندارند و بلکه بیش هر زمان به اتحاد زیر سایه رهبری متحد فلسطینی که بتواند راهبرد مبارزاتی فراگیری از راه مقاومت مردمی برقرار کند و نیز به نافرمانی مدنی برای بیرون انداختن اشغالگران نیاز دارند.

در این بیانیه تأکید شده که وعده‌های پوچ امریکا از پیش از ریاست جمهوری بایدن چیزی جز وعده‌های دروغین نبود و فقط پوششی برای اشغالگری و جنایت و اجرای پروژه‌های استعماری علیه فلسطینیان بود.

این تشکیلات سیاسی فلسطینی خواستار پایان دادن به هر امیدی به این وعده‌ها و توجه به مسائل داخلی و تقویت نقش نهادهای مشروع فلسطینی شد.

«بسام الصالحی»، دبیر کل حزب «الشعب» فلسطین نیز تأکید کرد که نتیجه این دیدار «صفر به توان 3» است و افزود که امریکایی‌ها حرفی جز توقف تنش ندارند اما حاضر نیستند که هیچ نقش سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری بر عهده بگیرند.

الصالحی گفت که همه تلاش‌های امریکا صرفا فریبکاری است و باید به صراحت این مسئله را با ملت فلسطین در میان نهاد.

بامداد امروز (جمعه 22 آوریل) «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در دیدار هیئتی از وزارت خارجه امریکا در رام‌الله، مسئولیت تنش و نبود چشم‌انداز سیاسی برای حل بحران را متوجه اسرائیل دانست.

او هشدار داد که با ادامه یافتن تنش‌های اسرائیل، رهبران فلسطینی ناچار به اجرای مصوبات شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطینی درباره اعلام انصراف از به رسمیت شناختن اسرائیل و پایان دادن به همه انواع هماهنگی با آن خواهد شد.

یک مقام بلندپایه فلسطینی دیدار عباس با هیئت امریکایی را دیداری «دشوار و صریح» توصیف کرد.

هیئت امریکایی به ریاست «یائیل لیمبرت»، معاون وزیر خارجه امریکا در امور خاور نزدیک، «هادی عمرو» معاون دستیار وزیر خارجه در امور اسرائیل و فلسطین و شماری از مستشاران  و مقامات وزارت خارجه امریکا را شامل می‌شود که شب گذشته نیز با وزیر خارجه اسرائیل دیدار کرد.

«یائیر لاپید»، وزیر خارجه اسرائیل، پس از دیدار با این هیئت با انتشار توئیتی نوشت که اسرائیل در این شرایط بسیار دشوار برای حفظ وضعیت موجود در بیت‌المقدس تلاش می‌کند.

او با متهم کردن مسلمانان بیت‌المقدس به «تروریسم» از سران منطقه خواست که برای کاهش تنش ها به مسئولیت خود عمل کنند و افزود که اسرائیل به ادامه وضعیت کنونی تاریخی مسجد الاقصی ادامه می‌دهد و قصد تغییر این وضعیت را ندارد.

وی افزود که شلیک راکت از نوار غزه مطلقا قابل قبول نیست و جنبش حماس و جهان باید بدانند که اسرائیل برای حفظ امنیت شهروندان خود هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا