خبر اولسیاسی

تاکید پادشاه اردن و بایدن بر تداوم همکاری برای جلوگیری از تعرضات اسرائیل به اماکن مقدس در قدس

عبدالله دوم و رئیس جمهور امریکا بر اهمیت تداوم هماهنگی و همکاری در سطوح مختلف برای جلوگیری از تکرار تعرضات به اماکن مقدس و فلسطینیان در شهر قدس تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم، پادشاه اردن و جو بایدن، رئیس جمهور امریکا بر پایبندی امان و واشنگتن بر تداوم همکاری برای تحقق صلح در منطقه و جهان تاکید کردند.

به گزارش روسیا الیوم، دو طرف طی مکالمه ای تلفنی درباره روابط و شراکت استراتژیک بین دو کشور و راه های تقویت همه جانبه آن رایزنی کردند.

پادشاه اردن در این گفت وگو از حمایت مداوم امریکا از اردن در عرصه های مختلف قدردانی کرد.

بایدن و عبدالله در رابطه با تحولات منطقه و در راس آن قضیه فلسطین نیز بر اهمیت تداوم هماهنگی و همکاری در سطوح مختلف برای جلوگیری از تکرار تعرضات به اماکن مقدس و فلسطینیان در شهر قدس که موجب از بین رفتن فرصت های تحقق صلح و بحرانی تر شدن اوضاع می شود، تاکید کردند.

پادشاه اردن بر لزوم تشدید تلاش ها برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر که پاسخگوی حقوق مشروع ملت فلسطین بر اساس راه حل تشکیل دو کشور باشد و منجر به برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شود، تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم احترام به وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در مسجد الاقصی تاکید و اشاره کرد که اردن به هرگونه تلاش برای حفاظت از مقدسات اسلام و مسیحیت در قدس با توجه به قیمومیت این کشور بر این مقدسات ادامه می دهد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا