اقتصادیسیاسی

تاسیس صندوق مشترک فرانسه و عربستان برای حمایت از لبنان

وزارت امور خارجه فرانسه از تاسیس صندوق مشترک توسعه به ارزش 30 میلیون دلار با همکاری عربستان برای حمایت از لبنان خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که صندوقی مشترک با شراکت عربستان به ارزش 30 میلیون دلار برای حمایت از پروژه‌های انسان‌دوستانه در لبنان از جمله تهیه غذا برای اقشار آسیب‌پذیر، ایجاد دسترسی به خدمات بهداشتی اولیه و نیز کمک به بیمارستان عمومی در شهر طرابلس، تاسیس شده است.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، پاریس این صندوق مشترک را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ایجاد ارتباط میان عربستان و لبنان، تاسیس کرده است.

تاسیس این صندوق در شرایطی صورت گرفت که عربستان و لبنان پس از ماه‌‌ها تیرگی روابط، بار دیگر به سمت بهبود روابط حرکت کرده‌اند و سفرای دو کشور فعالیت خود را در بیروت و ریاض از سر گرفته‌اند.

از سویی لبنان از اکتبر سال 2019 وارد یک بحران بی‌سابقه مالی و اقتصادی شد به گونه‌ای که بانک جهانی آن را یکی از سخت‌ترین بحران‌های اقتصادی در سطح جهان از نیمه قرن نوزدهم توصیف کرد.

لبنان همچنین با یکی از بالاترین میزان بدهی‌ها در سطح جهان دست به گریبان است. حجم بدهی این کشور حدود 100 میلیارد دلار است که 62 میلیارد آن بدهی داخلی و 38 میلیارد دیگر بدهی خارجی است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا