سیاسی

تاکید بارزانی و معاون وزیر دفاع امریکا بر لزوم خروج عراق از بن بست سیاسی

دو طرف طی دیداری مشترک بر اهمیت و لزوم اقدام طرف ها و گروه های سیاسی عراق برای خروج این کشور از بن بست سیاسی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با داینا استرول، معاون وزیر دفاع امریکا در امور خاورمیانه بر اهمیت و لزوم اقدام طرف ها و گروه های سیاسی عراق برای خروج از بن بست سیاسی تاکید کرد.

به گزارش روداوو، در این دیدار که با حضور ماتیو تولر، سفیر امریکا در بغداد و شماری از مقامات سیاسی و نظامی امریکا انجام شد، استرول بر دیدگاه و سیاست امریکا مبنی بر پایبندی به تداوم حمایت سیاسی و نظامی از عراق و اقلیم کردستان و تقویت همکاری مشترک تاکید و از نقش و فداکاری های پیشمرگه در جنگ علیه داعش تقدیر کرد.

از سویی دیگر بارزانی از حمایت و کمک های امریکا و ائتلاف بین المللی در عراق و اقلیم کردستان برای مبارزه با داعش قدردانی کرد.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت و لزوم اقدام طرف ها و گروه های سیاسی عراق برای خروج این کشور از بن بست سیاسی و تشکیل دولتی توانا بر مقابله با چالش ها و پاسخگوی آرمان های ملت تاکید کردند.

اهمیت انسجام و وحدت بین طرف های کرد و تداوم گفت وگو برای حل مشکلات بغداد و اربیل از دیگر مسائلی بود که بر آن تاکید شد.

رئیس اقلیم کردستان عراق و معاون وزیر دفاع امریکا، تحرکات و حملات داعش در مناطق مختلف عراق و سوریه را تهدیدی جدی و خطری واقعی دانستند و در این خصوص بر اهمیت همکاری و هماهنگی بین نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق با حمایت ائتلاف بین المللی برای مقابله با این خطر و شکست نهایی داعش که امنیت و ثبات عراق و منطقه را تهدید می کند، تاکید کردند.

دو طرف همچنین درباره انجام اصلاحات در پیشمرگه، اوضاع اقلیم کردستان، اوضاع سنجار، تحولات کلی منطقه و مسائل دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.

معاون وزیر دفاع امریکا در امور خاورمیانه پیش از این و در روز گذشته به دیدار قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق رفت و چندین پرونده مرتبط با مبارزه با تروریسم علاوه بر پرونده اردوگاه الهول و تحولات اوکراین را بررسی کرد.

منبع
روداوو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا