سیاسی

عراق بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس بین روسیه و اوکراین تاکید کرد

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با فرستاده ویژه نروژ در امور عراق و سوریه بر ضرورت دستیابی به صلح و آتش‌بس بین روسیه و اوکراین تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق ضمن استقبال از هیلدا هارالستاد، فرستاده ویژه نروژ در امور عراق و سوریه با وی در خصوص افزایش همکاری‌های دوجانبه از جمله سرمایه‌گذاری نروژ در بازار عراق و مبادلات تجاری گفت‌وگو کرد و از اهتمام بغداد برای توسعه روابط با نروژ در تمامی سطوح خبر داد.

دو طرف همچنین در خصوص تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و پرونده‌های مورد علاقه دو طرف از جمله تحولات امنیتی و نظامی در اوکراین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای بازگرداندن صلح و دستیابی به آتش‌بس بین روسیه و اوکراین تاکید و در همین راستا به طرح اتحادیه عرب برای ارتباط با طرف‌های موثر در این نزاع و پایان بحران انسانی در اوکراین و همچنین دامنه تاثیر این جنگ بر اوضاع امنیتی و اقتصادی در منطقه اشاره کرد.

حسین همچنین به اوضاع سیاسی، امنیتی در عراق و تلاش‌های انجام شده برای تشکیل دولت در این کشور پرداخت و تاکید کرد که یک روند سیاسی دموکراتیک نیازمند سازوکار مذاکره و گفت‌وگوهای سیاسی و دیپلماتیک است که این موضوع امکان دارد زمانبر باشد.

وزیر امور خارجه عراق در پایان این دیدار از طرف نروژی خواست تا فعالیت کمیته مشترک عراق و نروژ از سر گرفته شود و همچنین ابراز خوشبینی کرد که دیدارهایی میان دو کشور در سطح وزیران انجام شود.

 

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا