سیاسی

تحولات فلسطین؛ محور گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و کویت

وزیران خارجه ایران و کویت در تماس تلفنی با یکدیگر در خصوص مسائل مختلف از جمله حوادث قدس و تحولات فلسطین گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با شیخ احمد ناصر الصباح، وزیر امور خارجه کویت، در مورد مناسبات دوجانبه، مساله فلسطین، تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک پیشاپیش عید فطر به همتای کویتی بر اهمیت برگزاری کمیته مشترک کنسولی و نشست مشترک گاردهای ساحلی دو کشور تاکید و نسبت به برگزاری کمیسیون عالی مشترک دو کشور در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به هتک حرمت مسجدالاقصی و قدس شریف توسط اسرائیل و اهمیت برگزاری روز جهانی قدس بر لزوم وحدت جهان اسلام در مقابل جنایات اسرائیل و دفاع از حرمت مسجدالاقصی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این خصوص از مواضع دولت و‌مردم کویت در محکوم کردن اقدامات اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین تقدیر کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه از استمرار آتش بس در یمن استقبال و ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت محاصره انسانی یمن بکلی خاتمه یافته و گفت‌وگوهای یمنی – یمنی برگزار شود.

شیخ احمد ناصر الصباح، وزیر امور خارجه کویت نیز ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر، به روابط همسایگی دوستانه، دیرینه و مردمی ‌بین دو کشور اشاره و بر اهمیت توسعه هر چه بیشتر روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و مردمی تاکید کرد.

وزیر خارجه کویت همچنین با اشاره به هتک حرمت مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمانان از سوی اشغالگران اسرائیل تاکید کرد، قدس خط قرمز جهان اسلام است و کشورهای اسلامی می‌بایست با تقویت موضع مشترک، به مقابله با جنایات اسرائیل بپردازند.

وزیر امور خارجه کویت با تشکر از مواضع سازنده ایران در کمک به برقراری آتش بس در یمن، نسبت به استمرار آتش‌بس دائمی در یمن ابراز امیدواری کرد.

منبع
پایگاه وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا