اقتصادیسیاسی

عراق و ایران بر سر گاز و پرداخت بدهی به تهران توافق کردند

سرپرست وزارت برق عراق گفت در سفرش به تهران با ایران بر سر واردات گاز به عراق و پرداخت بدهی ها توافق کرده است.

میدل ایست نیوز: عادل کریم، سرپرست وزارت برق عراق امروز پنجشنبه گفت که طی سفرش به تهران توافقی بین عراق و ایران بر سر واردات گاز براساس حجم مورد نیاز و پرداخت بدهی ها به ایران حاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی گفت: طی سفرم به تهران با ایران بر سر واردات گاز به عراق در تابستان توافق کردیم و آنها به این مساله برای تامین گاز نیروگاه ها و واحدهای تولیدی برق پایبند هستند.

سرپرست وزارت برق عراق افزود: بغداد مبالغی به تهران برای واردات گاز بدهکار است که بر سر پرداخت آن توافق شد و آنها وضعیت عراق را ارزیابی کردند و احتمال می رود وضعیت برق در فصل تابستان و همچنین زمستان خوب باشد.

کریم تصریح کرد: کمبود تامین گاز در سطح جهان وجود دارد و گاز به یک کالای بسیار مورد نیاز تبدیل شده است و دستیابی عراق به آن یک دستاورد محسوب می شود و انتظار داریم تامین برق در تابستان به خوبی انجام شود و از شهروندان می خواهیم با اصلاح الگوی مصرف، توزیع مناسب برق برای همه را تضمین کنند.

وی اشاره کرد که میزان برق تولیدی عراق خوب است اما مصرف برق بسیار بالاست و میزان مورد نیاز برق از 2003 تاکنون، بیش از 600 درصد افزایش یافته است.

پیش از این یک منبع مطلع به «میدل ایست نیوز» گفته بود که عادل کریم، سرپرست وزارت برق عراق سه شنبه به ایران سفر خواهد کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا