اقتصادیخبر اولسیاسی

گفت‌وگوی وزرای دارایی ترکیه و عربستان؛ آنکارا و ریاض در مسیر توسعه روابط

وزیران دارایی عربستان و ترکیه‌ در ادامه روند عادی‌سازی روابط میان آنکارا و ریاض، راه‌های توسعه همکاری میان دو کشور را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان در ارتباط تصویری با نورالدین نباتی، همتای ترکیه‌ای خود راه‌های توسعه همکاری اقتصادی میان دو کشور را بررسی کرد.

وزیر دارایی ترکیه نیز در توئیتر خود نوشت که در گفت‌وگو با همتای عربستانی خود در خصوص توسعه همکاری میان دو کشور در بخش‌های اقتصاد، بازرگانی و سرمایه‌گذاری به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

از سویی اتاق بازرگانی عربستان، افزایش واردات کالاهای ترکیه به این کشور را پیش‌بینی کرده و اعلام کرده است که واردات کالا از ترکیه به محض اعلام رسمی بازگشت روابط دو کشور به روند طبیعی، به سرعت به حالت عادی بازخواهد گشت.

ارزش کالاهای صادر شده از ترکیه به عربستان در دو ماه ژانویه و فوریه 2022 به حدود 19 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.8 رشد را ثبت کرده است.

پیشتر نیز پایگاه خبری «میدل ایست آی» به نقل از سه منبع ترکیه‌ای خبر داده بود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه قرار است به عربستان سفر کند و احتمال تعویق آن به ماه آینده میلادی نیز وجود دارد.

روابط عربستان و ترکیه از سال 2018 و در پی ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، به سمت تنش بی‌سابقه‌ای رفت.

اما اخیرا ترکیه گام‌های مهمی را برای بهبود این روابط برداشته و از جمله پرونده قتل خاشقجی را به دستگاه قضایی عربستان ارجاع داده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا