اجتماعی

رسوم ویژه عید فطر در امارات

از رسوم عید فطر در امارات، دیدار فرزندان از پدرانشان و دیدار همسایگان و دوستان از یکدیگر برای تبریک عید فطر است.

میدل ایست نیوز: به نوشته وبگاه المرسال، عید فطر یکی از اعیادی است که مسلمانان در هر سال پس از پایان ماه مبارک رمضان آن را جشن می گیرند و عید فطر در امارات متحده عربی با آداب و رسوم خاص و متفاوتی جشن گرفته می شود؛ چنان که مکان ها و شهرهای بسیاری با چراغ ها و تزیینات عید آراسته می شود و آهنگ های خاص به مناسبت عید فطر پخش می شود.

از رسوم عید فطر در امارات، فوالة العید است که منظور از آن سفره ای است که خانواده و بستگان و فرزندان یا دوستان به مناسبت عید فطر دور آن جمع می شوند و از نشانه های عید فطر است.

غذاهای معروف بسیاری مانند فته و گوشت گوسفند و غیره در عید فطر تهیه می شود.

از دیگر رسوم عید فطر در امارات، دیدار فرزندان از پدرانشان و دیدار همسایگان از یکدیگر و دیدار دوستان است و این دیدارها برای تبریک عید فطر است و به استحکام روابط اجتماعی کمک می کند و این دیدارها در سه روز ایام عید صورت می گیرد و به همین دلیل همه شرکت ها و موسسه های دولتی و غیر دولتی به مناسبت عید فطر در این سه روز تعطیل است.

یکی دیگر از رسم های عید فطر در این کشور، دادن عیدی است و آن عبارت از مبلغی است که به مناسبت عید فطر توسط پدربزرگ ها و پدران و مادران به فرزندان و بزرگسالان داده می شود.

از رسوم دیگر عید فطر، آماده شدن برای این عید قبل از آمدن آن است و شامل خریدن لباس های عید برای کودکان و بزرگسالان می شود و همه مردم این لباس های جدید را تهیه می کنند و در هنگام دیدارهای عید فطر آنها را به تن می کنند و همچنین شیرینی کحک و بیسکویت و دیگر خوراکی های خاص عید را خریداری می کنند.

از نشانه های عید فطر، نمازخانه مسلمانان است که همه مسلمانان در صبح عید برای ادای نماز عید فطر در این مکان جمع می شوند.

از رسوم دیگر ایام عید این است که سفره های مردم با غذاهای لذیذ اماراتی که همگان دوست دارند تزیین می شود و همه بستگان دعوت می شوند و به همین دلیل روابط خانوادگی به شکل زیبایی در این روزهای مبارک استحکام می یابد.

توزیع بلح(خرمای نارس) یا آنچه خرمای عربی نامیده می شود میان نمازگزاران و نزدیکان و کودکان پس از ادای نماز عید فطر از سنت های زیبای نبوی در این روز است.

از دیگر رسوم ایام عید، حنای قرمز است و زنان به مناسبت این عید مبارک از آن به عنوان تزیین استفاده می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا