خبر اولسیاسی

ائتلاف عربی و انصار الله یکدیگر را به نقض آتش بس موقت در یمن متهم می‌کنند

ائتلاف عربی به رهبری عربستان و دولت مورد حمایت عربستان در یمن از یک سو و گروه انصار الله از سویی دیگر، یکدیگر را به عدم پایبندی به تعهدات خود درخصوص اجرای بندهای آتش بس متهم می‌کنند.

میدل ایست نیوز: گروه انصار الله یمن، ائتلاف عربی به رهبری عربستان را به سنگ اندازی در روند تلاش ها برای صلح در یمن متهم کرد و از سازمان ملل خواست، ائتلاف عربی را برای پایبندی به تعهداتش، تحت فشار قرار دهد.

به گزارش الجزیره، این درحالیست که دولت مورد حمایت عربستان در یمن نیز، انصار الله را به عدم اجرای یکی از بندهای توافق آتش بس متهم کرد.

کمیته امور اسرائیل انصار الله یمن، ائتلاف عربی را به سنگ اندازی در مسیر پیشنهادات و طرح های مرتبط با اسرا در ماه مبارک رمضان متهم کرد.

عبدالملک العجری، عضو هیئت مذاکره کننده انصار الله گفت: هر روزی که از آتش بس می گذرد، دری از درهای صلح بسته می شود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که ائتلاف عربی قصد دارد 163 اسیر وابسته به انصار الله را که در عملیات رزمی علیه عربستان مشارکت داشتند، آزاد کند. انصار الله یمن نیز پیش از این 42 اسیر وابسته به ائتلاف عربی را آزاد کرد.

از سویی دیگر معمر الاریانی، وزیر اطلاع رسانی دولت وابسته به عربستان در یمن، انصار الله را به عدم پایبندی به تعهدات خود درخصوص درآمدهای مشتقات نفتی ورودی به کشور از طریق بندر الحدیده متهم کرد.

وی گفت که دولت یمن به اعطای مجوز لازم برای ورود دو کشتی در هفته به این بندر در راستای اجرای بندهای توافق صلح پایبند بوده است.

گفتنی است هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در یکم آوریل موافقت طرف های درگیر در یمن با آتش بس موقت دو ماه و قابل تمدید را اعلام کرد.

طی روزهای گذشته دولت مورد حمایت عربستان در یمن و ائتلاف عربی و انصار الله یمن یکدیگر را بارها به نقض آتش بس متهم کردند.

همچنین بخوانید

بازیگران جنگ 7 ساله یمن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا