اقتصادی

اعتصاب کم سابقه در دبی در اعتراض به کاهش حق الزحمه

در پی اعتصاب رانندگان خدمات ارسال کالا در دبی در اعتراض به وضعیت معیشتی، شرکت کارفرما از برنامه خود برای کاهش سود رانندگان عقب نشست.

میدل ایست نیوز: در پی اعتصاب رانندگان خدمات ارسال کالا در دبی در اعتراض به وضعیت معیشتی و از کار افتادن این خدمات در روز یکشنبه، شرکت کارفرما از برنامه خود برای کاهش سود رانندگان عقب نشست.

به گزارش «العربی الجدید»، شرکت «دلیورو» در ایمیلی به رستوران‌ها اعلام کرد که طرح پیشنهادی برای تغییر هزینه‌های ارسال کالا را به تعلیق درمی‌آورد و برای اجرای تعدیل در آن با رانندگان هماهنگ خواهد کرد.

روز یکشنبه شرکت «دلیورو»، وابسته به آمازون که دفتر مرکزی آن در لندن است، به رستوران‌های دبی اعلام کرد که رانندگان طرف قراردادش اعتصاب کرده و حاضر به انجام خدمات نیستند.

سخنگوی این شرکت تأکید کرد که در پی این اعتصاب یک روزه، همه تغییرات مورد نظر به تعلیق درآمده و هر تغییری با هماهنگی رانندگان انجام خواهد شد.

روز گذشته تصاویری از شمار بالایی از رانندگان شرکت «دلیورو» منتشر شد که با بر تن کردن لباس مخصوص شرکت در دبی اعتصاب کرده‌اند.

آنان گفته‌اند که شرکت در نظر داشت که حق‌الزحمه آنان را 15 درصد کاهش و ساعت کار را به 14 ساعت افزایش دهد.

اعتصاب این کارکنان که در روز پایانی هفته و یک روز مانده به عید انجام شد آسیب شدیدی به رستوران‌های طرف قرارداد زد، ضمن اینکه بار دیگر به نگرانی‌ها درباره امنیت شرایط مشاغل در دبی دامن زد.

این در حالی است که در امارات هرگونه اعتصاب ممنوع است و در حکم فعالیت علیه حکومت شمرده می‌شود.

حکومت دبی تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا