خبر اولسیاسی

عراق در پی تولید جنگنده بومی و مونتاژ بالگرد نظامی

رئیس سازمان صنایع نظامی عراق از وجود پروژه های برای تولید جنگنده بومی و راه اندازی خط مونتاژ بالگردهای نظامی خبر داد.

میدل ایست نیوز: رئیس سازمان صنایع نظامی عراق از وجود پروژه های برای تولید جنگنده بومی و راه اندازی خط مونتاژ بالگردهای نظامی خبر داد.

«محمد صاحب الدراجی»، رئیس سازمان صنایع نظامی عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که خط تولید سلاح‌های سبک و مهمات تازه‌ای وارد مرحله بهره‌برداری شده و برخی دیگر نیز به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

او گفت که عراق تفاهم‌نامه‌هایی با چند کشور برای همکاری در انتقال فناوری و کمک به نوسازی صنایع نظامی خود امضا کرده است و افزود که این تفاهم‌نامه‌ها با ترکیه و لهستان امضا شده و به زودی نیز با انگلستان و پاکستان امضا خواهد شد.

الدراجی تأکید کرد که عراق باید استراتژی دفاعی تازه‌ای برای تقویت توان نظامی خود تعریف کند که شامل امنیت سایبری و جنگ الکترونیک و بومی‌سازی صنایع نظامی بشود.

او همچنین از وجود پروژه‌ای دولتی برای ساخت جنگنده بومی و مذاکره با برخی کشورهای خارجی برای راه‌اندازی خط مونتاژ بالگرد نظامی خبر داد.

ماه گذشته، رئیس سازمان صنایع نظامی عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که فرماندهی ستاد مشترک عراق سفارش تولید پهپاد برای دیده بانی مسیرهای انتقال انرژی را به این سازمان داده است.

او گفت که پهپادهای تولیدشده کاربرد اطلاعاتی دارند اما می‌توان آنها را به پهپاد انتحاری هم تبدیل کرد و افزود که 3 مدل پهپاد عراقی مرحله آزمایش را پشت سر گذاشته و هم اکنون وارد فاز تولید شده است.

الدراجی گفت که برخی گروه‌های مسلح در عراق پهپادهای انتحاری و جنگی دارند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا