خبر اولسیاسی

رهبران سیاسی عراق درگذشت قائم‌مقام سازمان بدر را تسلیت گفتند

رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و دیگر شخصیت‌های بارز سیاسی عراق درگذشت قائم‌مقام سازمان بدر را تسلیت گفتند.

میدل ایست نیوز: هادی العامری، رهبر جریان فتح و دبیرکل سازمان بدر هم درگذشت قائم‌مقام خود را تسلیت گفت و یاد اقدامات و تلاش‌های وی در راه مبارزه با نظام دیکتاتوری تا فعالیت‌های سیاسی در دولت و پارلمان عراق و دوران فعالیتش در سازمان بدر و نیز مبارزه وی با تروریسم را گرامی داشت.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق نیز امروز جمعه درگذشت عبدالکریم الانصاری، قائم‌مقام دبیرکل سازمان بدر را تسلیت گفت.

صالح در پیام خود الانصاری را شخصیت سیاسی بارز دانست که با استبداد و تروریسم مبارزه کرد.

رئیس جمهوری عراق درگذشت الانصاری را به خانواده و دوستداران وی و همچنین هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر تسلیت گفت.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق هم در پیام توئیتری خود، ضمن تسلیت درگذشت عبدالکریم الانصاری، وی را شخصیتی دانست که با نظام دیکتاتوری و گروه تروریستی داعش با اقتدار و شجاعانه مبارزه کرد.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان هم نیز درگذشت عبدالکریم الانصاری، قائم‌مقام دبیرکل سازمان بدر را تسلیت گفت و برای وی طلب مغفرت و برای بازماندگانش آرزوی صبر کرد.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی درگذشت عبدالکریم الانصاری را تسلیت گفت و زندگی وی را سرشار از جهاد فداکارانه و مواضع قهرمانانه در راه مبارزه با نظام دیکتاتوری عراق و مشارکت فعال در تثبیت روند جدید دموکراتیک در این کشور پس از سال 2003 دانست.

حکیم همچنین درگذشت الانصاری را به اعضا و رهبران سازمان بدر تسلیت گفت و با اعضای خانواده و دوستان وی ابراز همدردی کرد.

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون هم درگذشت قائم‌مقام سازمان بدر را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد که وی تلاش بسیاری در راه آزادی کشورش و نجات ملت عراق از نظام دیکتاتوری بعث انجام داد و در شکل‌گیری نظام سیاسی جدید در عراق نقش داشت.

المالکی درگذشت وی را خسارتی بزرگ برای عراق در شرایط کنونی دانست و از طرف خود و حزب الدعوه فوت الانصاری را تسلیت گفت و برای وی آرزوی مغرفت و برای بازماندگانش طلب صبر کرد.

قیس الخزعلی، رهبر عصائب اهل حق نیز در پیامی درگذشت عبدالکریم الانصاری را تسلیت گفت و زندگی او را سرشار از قهرمانی و فداکاری در میدان‌های جهاد، سیاست و خدمت‌رسانی دانست.

الخزعلی افزود الانصاری شخصیتی بود که جوانی خود را در راه مبارزه با نظام دیکتاتوری گذراند و بعد از سقوط صدام به فعالیت سیاسی پرداخت و دارای پشتکار و تلاشی برجسته بود.

ابومریم الانصاری، قائم‌مقام دبیرکل سازمان بدر عراق امروز جمعه در پی حادثه رانندگی در میسان درگذشت.

وی نفر دوم سازمان بدر بود و تصدی وزارت امور شهرداری‌های عراق در دولت حیدر العبادی و نمایندگی پارلمان این کشور از جمله سوابق وی است.

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا