خبر اولسیاسی

روزنامه امریکایی: کنگره نگاه مثبتی در مورد فروش اف-16 به ترکیه دارد

روزنامه "Defense News" در گزارشی نوشت که بیشتر اعضای کنگره امریکا به دلیل نقش ترکیه در بحران اوکراین با فروش جنگنده‌ اف-16 به این کشور موافقند.

میدل ایست نیوز: روزنامه امریکایی “Defense News” در گزارشی نوشت که بیشتر اعضای کنگره پس از نقش سازنده ترکیه در جنگ اوکراین به فروش جنگنده‌های اف-16 به این کشور، چراغ سبز نشان داده‌اند.

این روزنامه نوشت که نقش دیپلماتیک ترکیه در بحران اوکراین و نوع سیاست آنکارا در قبال مسکو و همچنین نقش پهپادهای بیرقدار ترکیه در جنگ اوکراین با تایید اعضای کنگره امریکا مواجه شده است.

این رسانه افزود که برخی اعضای کنگره اعلام کرده‌اند که دولت بایدن معتقد است فروش اف-16 به ترکیه در راستای منافع امنیتی اعضای ناتو و امریکا خواهد بود و به طور مثبتی بر ادامه حمایت ترکیه از اوکراین تاثیر خواهد گذاشت.

Defense News به سخنان رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا هم اشاره کرد که گفته بود ما نیازمند گفت‌وگو و همکاری با ترکیه و دیگر کشورهایی هستیم که در کنار ما علیه روسیه اقدام می‌کنند.

وی افزوده بود که ترکیه برخی اقدامات صحیحی انجام داده است و با وجود آنکه برخی موضوعات ما را ناراحت می‌کند ولی بخش‌هایی وجود دارد که نیاز است در خصوص آنها با ترکیه همکاری کنیم.

آدام اسمیت، رئیس کمیسیون نیروهای مسلح در کنگره امریکا هم گفته است که ما نیازمند روابط با ترکیه هستیم و باید راهی برای بازگرداندن روابط خود با آنها پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد که بایدن خواهان حفظ توازن در روابط با ترکیه است ولی موضوع خرید سامانه اس-400 روسیه از سوی ترکیه، روابط ما را پیچیده کرده است ولی از سویی نمی توانیم از رابطه با آنکارا دست بکشیم.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا