اقتصادیسیاسی

تأکید رئیس جمهوری عراق بر مذاکره با همسایگان درباره مسائل آبی

رئیس جمهوری عراق مسئله آب در کشور را از پایه های امنیت ملی کشور دانست و بر ضرورت تماس با کشورهای همسایه برای تنظیم روابط آبی تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری عراق مسئله آب در کشور را از پایه های امنیت ملی کشور دانست و بر ضرورت تماس با کشورهای همسایه برای تنظیم روابط آبی تأکید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری عراق، «برهم صالح» در دیدار «مهدی رشید الحمدانی»، وزیر منابع آبی عراق تحولات وضعیت آبی کشور کاهش سطح آب رودخانه‌های دجله و فرات را بررسی کرد.

رئیس جمهور عراق تأکید کرد که موضوع منابع آبی یک مسئله امنیت ملی عراق است که باید در رأس اولویت‌ها قرار گیرد.

او همچنین بر ضرورت تماس با کشورهای همسایه برای تنظیم روابط آبی بر اساس اصول حسن هم‌جواری و رعایت منافع مشترک همگان و خودداری از آسیب زدن به عراق در این باره تأکید کرد.

رئیس جمهوری عراق همچنین بر ضرورت مدیریت درست منابع آبی و تعیین برنامه‌های راهبردی با همکاری همه نهادهای عراقی و با همکاری کارشناسان بین‌المللی برای مبارزه با کم‌آبی و بیابان‌زایی و تغییرات اقلیمی که بحرانی جهانی است تأکید کرد و گفت که باید مبارزه با تغییرات اقلیمی به یک اولویت ملی در کشور تبدیل شود.

وزیر منابع آبی عراق نیز در این دیدار درباره وضعیت آبی کشور و برنامه‌های تنظیم شده برای مبارزه با چالش‌ها در این زمینه و مبارزه با بحران کم‌آبی و نیز روند مذاکرات با کشورهای همسایه درباره حق‌آبه عراق گزارشی ارائه کرد.

 

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا