اقتصادیخبر اول

عراق از اضافه شدن 2 هزار مگاوات به ظرفیت برق خود خبرداد

سخنگوی وزارت برق عراق ضمن اعلام اضافه شدن 2 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور، از وعده ایران برای تامین حجم قابل توجهی از گاز خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق اعلام کرد که حدود 2 هزار مگاوات برق به شبکه برق کشور اضافه شده و ایران وعده واردات حجم گسترده ای گاز به عراق را داده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق گفت: کادر وزارت برق، روز گذشته برای فعال کردن خط استراتژیک رمیله-خور الزبیر اقدام کردند.

وی اشاره کرد که این خط نزدیک به 2 هزار مگاوات برق برای عراق تامین می کند.

موسی با بیان اینکه این خط منجر به تامین با ثبات برق در همه استان های شمالی می شود و استان بصره را به میسان متصل می کند گفت که کادر وزارت طی دو روز گذشته برای اتصال خط غرب بغداد- حدیثه و خط الخیرات حیدریه و جنوب بعقوبه دیالی و رمیله ناصریه اقدام کردند.

به گفته سخنگوی وزارت برق عراق، این خطوط از سال 2013 فعالیت نداشته و مجددا پس از حمایت گسترده مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، فعالیت خود را از سرگرفته است.

موسی درباره واردات گاز از ایران گفت: عادل کریم سرپرست وزارت برق عراق و هیئت همراه که به تهران سفر کرده بودند، با وزرای نفت و انرژی ایران دیدار کردند.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت که هیئت عراقی توضیحات فنی درباره نیاز شبکه برق عراق به گاز ایران و پایبندی به تعهدات قرارداد و توافقنامه امضا شده بین طرفین ارائه کرد که این مساله با درک قابل توجه طرف ایرانی مواجه شد.

وی تصریح کرد که ایران وعده صادرات گاز به میزان قابل توجه برای بکارگیری در شبکه برق عراق را داده است.

موسی تاکید کرد که وزارت برق تابستان متفاوتی را پس از تامین نقدینگی مالی از سوی هیئت دولت ارائه خواهد کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا