سیاسی

امریکا: عربستان برای پایان جنگ یمن مصمم است

فرستاده ویژه امریکا در امور یمن در سخنانی اعلام کرد که عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن مصمم است.

میدل ایست نیوز: تیموتی لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در یمن، اعلام کرد که عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن و تکیه بر تحولات اخیر مانند آتش‌بس و تشکیل شورای انتقالی مصمم است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار پس از سال 2014 فرصتی استثنایی برای دستیابی به صلح در یمن فراهم شده، مدعی شد که به نظر می‌رسد رفتار‌های ایران در دامن زدن به نزاع در یمن، تغییری نکرده باشد.

فرستاده امریکا همچنین مدعی شد که دیگر کشور تأثیرگذار در یمن (ایران) در مقابل عربستان، تمایل کمتری به پایان مسالمت آمیز درگیری است.

لندرکینگ درباره احتمال بازگرداندن جنبش انصارالله به فهرست سازمان‌های تروریستی هم گفت: ما از نزدیک نحوه عملکرد طرف‌ها را رصد خواهیم کرد. تمرکز ما در حال حاضر روی آتش‌بس است.

از سویی فرستاده ویژه آمریکا با تاکید بر اینکه دولت جو بایدن بر تعهد خود نسبت به امنیت عربستان پایبند است، یادآور شد که 70 هزار آمریکایی در عربستان و 60 هزار شهروند دیگر این کشور در امارات اقامت دارند.

لندرکینگ همچنین تاکید کرد که سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در عبور از برخی اختلافات در روابط با عربستان حاصل شده است.

«هانس گروندبرگ»، فرستاده سازمان ملل در امور یمن در تاریخ 1 آوریل از موافقت طرف‌های یمنی با طرح آتش‌بس دو ماهه در این کشور خبر داده بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا