سیاسی

فؤاد حسین: 500 خانوار از اردوگاه الهول به عراق بازگردانده شده اند

وزیر امور خارجه عراق از انتقال 500 خانوار عراقی از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاه جدعه در استان نینوا خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه عراق از انتقال 500 خانوار عراقی از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاه جدعه در استان نینوا خبر داد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، در نشست وزرای خارجه کشور عضو ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در مراکش، از تلاش‌های این ائتلاف و به طور خاص امریکا و اتحادیه اروپا و اینترپل و اتحادیه عرب و دفتر سازمان ملل در عراق بابت حمایت از این کشور در جنگ با تروریسم و بازگشت ثبات و بازسازی مناطق آزادشده از چنگ داعش و نیز از سازمان ناتو بابت کمک به تقویت توان نیروهای امنیتی عراق و آموزش و مشورت به آنها قدردانی کرد.

او همچنین فداکاری‌ها  وسلحشوری ملت عراق و نیروهای امنیتی و نظامی آن که به پیروزی بر بزرگ‌ترین تشکیلات تروریستی جهان انجامید را گرامی داشت.

فؤاد حسین در این نشست بر اهمیت رسیدگی فوری به وضعیت ساکنان اردوگاه الهول و جلوگیری از نفوذ داعش به اردوگاه‌ها تأکید کرد و گفت که عراق آماده پذیرش شهروندان خود در این اردوگاه است و از کشورهای ائتلاف بین‌المللی خواست که در انتقال این افراد به کشورهایشان همکاری کنند.

او گفت که حدود 500 عراقی از این اردوگاه به اردوگاه جدعه در استان نینوا منتقل شده‌اند و از کشورهای دیگر نیز خواست که با پذیرش مسئولیت، شهروندان خود را به کشورهایشان منتقل کنند.

وزیر خارجه عراق همچنین بر ضرورت اجرای تعهدات همه کشورها در مبارزه با تروریسم و خشک کردن منابع مالی آن و دیده‌بانی هرگونه همکاری و تجارت نامشروع با داعش و تمرکز بازسازی مناطق جنگ‌زده و تحقق تعهداتی که کشورها در کنفرانس کویت داده‌اند تأکید کرد.

او همچنین بر ادامه همکاری عراق با ائتلاف بین‌المللی در مبارزه با داعش تأکید کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا