اقتصادیخبر اولسیاسی

نبیه بری: اگر مذاکرات با اسرائیل تا یک ماه دیگر به نتیجه نرسد، حفاری را شروع می کنیم

رئیس مجلس لبنان اعلام کرد که اگر مذاکرات ترسیم مرزهای آبی با اسرائیل ظرف یک ماه آینده به نتیجه نرسد، لبنان حفاری برای استکشاف گاز در آب‌های ساحلی خود را آغاز خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس مجلس لبنان اعلام کرد که اگر مذاکرات ترسیم مرزهای آبی با اسرائیل ظرف یک ماه آینده به نتیجه نرسد، لبنان حفاری برای استکشاف گاز در آب‌های ساحلی خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش «الشرق الاوسط»، «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان، تأکید کرد که توافق چارچوبی که با امریکایی‌ها به آن رسیده تنها سازوکار مناسب برای ترسیم مرزها و امکان دادن به لبنان برای بهره‌برداری از همه گاز خودش به دور از عقب‌نشینی یا عادی‌سازی روابط است.

او گفت که لبنان بر اساس این توافق آماده ازسرگیری مذاکرات در هر لحظه است و افزود که توپ در زمین طرف‌های واسطه است اما قرار نیست لبنان تا ابد منتظر بماند.

بری افزود که فرصت پیش رو حداکثر یک ماه است و بعد از آن لبنان بی هیچ تردیدی حفاری برای استکشاف گاز را آغاز می‌کند.

رئیس مجلس لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات نیز پرداخت و گفت که برخی در ماه‌های گذشته در خطابه‌های انتخاباتی خود سراغ ایجاد تنش‌های مذهبی و طایفه‌ای رفته‌اند و جنبش امل و تاریخ و دستاوردهای آن را زیر سؤال می‌برند.

او گفت که پیمان امل و حزب الله یک پیمان طایفه‌ای برای تقویت یک طایفه علیه دیگر طوایف لبنانی نیست بلکه پیمانی انتخابی برای تحقق اکثریت پارلمانی و پیمانی به استواری کوه است.

بری انتخابات کنونی را مهم‌ترین و پرمخاطره‌ترین انتخابات تاریخ لبنان دانست.

انتخابات مجلس لبنان قرار است در 15 مه برگزار شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا