خبر اولسیاسی

تاکید وزرای خارجه عراق و عربستان بر تداوم مذاکرات بین تهران و ریاض

فؤاد حسین و فیصل بن فرحان در دیداری مشترک ضمن بررسی روابط عربستان و ایران، بر تداوم مذاکرات بین دو طرف تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق در دیدار با فیصل بن فرحان، همتای عربستانی خود، همکاری دوجانبه بین بغداد و ریاض در زمینه های مختلف و اهمیت هماهنگی قبلی در سطح منطقه ای و بین المللی را بررسی کرد.

بنابر بیانیه منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه عراق، این دیدار روز گذشته و در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش در مراکش انجام شد.

دو طرف در این دیدار درباره خلاصه ای از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک و مقابله با چالش های مختلف منطقه و پیشبرد راه حل های مسالمت آمیز که موجب تحقق امنیت و ثبات در منطقه و پیشروی روند همکاری در راستای تحقق صلح و توسعه می شود، تبادل نظر کردند.

فؤاد حسین تاکید کرد که دولت عراق با تمام وجود و از هر فرصتی برای ایجاد تفاهم بین تهران و ریاض استفاده خواهد کرد.

وزرای امور خارجه عراق و عربستان به روابط دوجانبه عربستان و جمهوری اسلامی ایران و بهبود آن در زمینه های مشخص پرداختند و بر لزوم تداوم مذاکراتی که در بغداد آغاز شد و پیشبرد راه حل های مسالمت آمیز که موجب تحقق امنیت و ثبات و پیشروی روند همکاری در جهت تحقق صلح و توسعه می شود، تاکید کردند.

فیصل بن فرحان نیز بر اهتمام عربستان به توسعه روابط دوجانبه با عراق و ارتقای سطح آن در راستای آرمان های دو کشور تاکید و برای عراق و ملتش پیشرفت و رفاه آرزو کرد.

5 دور از مذاکرات ایران و عربستان که از آوریل سال گذشته در بغداد آغاز شده، در سطوح امنیتی و اطلاعاتی در بغداد برگزار شده است و انتظار می رود ششمین دور از گفت وگوها در سطح دیپلماتیک باشد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا