سیاسی

شورای امنیت به شهادت رسیدن «شیرین ابوعاقله» را به شدت محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای به شهادت رسیدن «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی، را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای به شهادت رسیدن «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی، را به شدت محکوم کرد.

به گزارش «الجزیره»، در بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت سازمان ملل که امریکا آن را میان کشورهای عضو توزیع کرده خواسته شده که تحقیقات فوری و فراگیر و شفاف درباره این حادثه انجام شود.

در این بیانیه همچنین بر نیاز به تضمین پاسخگویی و ضرورت حفاظت از جان خبرنگاران تأکید شده است.

شورای امنیت افزوده که اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد.

از سوی دیگر و در ادامه واکنش‌ها به حمله نیروهای اسرائیلی به تشییع‌کنندگان پیکر «شیرین ابوعاقله»، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای از «انزجار عمیق با مشاهده تصاویر حمله پلیس اسرائیل به تشییع‌کنندگان» سخن گفت.

بلینکن تأکید کرد که هر خانواده‌ای حق دارد که بتواند عزیزانش را به دور از هر مانعی به صورتی محترمانه دفن کند.

وزیر خارجه امریکا تأکید کرد که با همتایان فلسطینی و اسرائیل خود در این باره تماس است و از همه می‌خواهد که با خویشتنداری مانع از ایجاد تنش شوند.

پیش از این «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که مشاهده تصاویر آنچه رخ داده بسیار منزجرکننده بوده و دخالت پلیس در چیزی که می‌توانست که تشییع جنازه آرام باشد مایه تأسف است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این حوادث را محکوم می‌کند یا نه،  گفت: «وقتی می‌گوییم منزجرکننده است یعنی آن را توجیه نمی‌کنیم».

وزارت خارجه اردن، مصر، و قطر نیز آنچه را در این مراسم گذشت به شدت محکوم کردند.

شیرین ابوعاقله که روز چهارشنبه در حین پوشش خبر حمله نیروهای اسرائیلی به اردوگاه جنین هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفت و جان باخت روز جمعه در قبرستان کوه صهیون در بیت المقدس به خاک سپرده شد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا