خبر اولسیاسی

جنجال در عراق در پی انتشار مقاله مقام رسمی در تمسخر ساکنان استان های عراق

در پی جنجال بر سر مقاله منتشرشده در صفحه فیسبوک مشاور دستگاه امنیت ملی عراق، این دستگاه حکم تعلیق فعالیت و بازپرسی از وی را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: در پی جنجال بر سر مقاله منتشرشده در صفحه فیسبوک مشاور دستگاه امنیت ملی عراق، این دستگاه حکم تعلیق فعالیت و بازپرسی از وی را صادر کرد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که در صفحه فیسبوک رسمی «مهند نعیم»، مشاور دستگاه امنیت ملی عراق، مقاله‌ای طولانی با عنوان «فدرالی کردن عراق» منتشر شد که در آن مردم سراسر عراق به تفکیک هر استان از شمال تا جنوب با اوصاف ناشایستی توصیف شده بودند.

انتشار این مطلب بازتاب گسترده‌ای یافت و با انتقادات شدیدی علیه مهند نعیم مواجه شد.

نعیم یک حقوق‌دان عراقی است که در دولت «مصطفی الکاظمی» به عنوان مشاور امور انتخابات فعالیت می‌کرد و پس از آن به دستگاه امنیت ملی رفت و در مقام مشاور این دستگاه مشغول به کار شد.

او پس از انتقادات گسترده تأکید کرد که این مقاله برای بدنام کردن او منتشر شده و افزود که صفحه‌اش در فیسبوک هک شده و این مقاله در آن گنجانده شده و هیچ ارتباطی با وی ندارد.

نعیم این موضوع را یک تلاش سازمان‌دهی شده برای بدنام کردن خود خواند و تأکید کرد که هیچ ارتباط یا سمتی در دفتر نخست‌وزیر ندارد و فقط در دستگاه امنیت ملی فعالیت می‌کند.

او افزود که در مقام یک مسؤول در دستگاه امنیت ملی عراق حق اظهار نظر سیاسی یا حضور در رسانه‌های رسمی را ندارد و درگیر کشمکش‌های سیاسی نمی‌شود.

این دفاع البته باعث نشد که انتقادات از مهند نعیم فروکش کند. در این راستا، «مصطفی سند»، نماینده مجلس، تأکید کرد که در این مقاله ساکنان استان‌های گوناگون عراق به زشت‌ترین تعابیر توصیف شده‌اند و گفت که علیه نعیم شکایت قضائی خواهد کرد.

در ادامه این واکنش‌ها دستگاه امنیت ملی عراق با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که این دستگاه می‌کوشد که یک نماد وحدت ملی کشور باشد و عملکرد این دستگاه نیز این موضوع را ثابت می‌کند و تصویری درخشان از آن ایجاد کرده که موجب افتخار همه کارکنانش است.

در این بیانیه آمده که به موجب ارزش‌ها و اصول ثابت این نهاد، رئیس دستگاه امنیت ملی دستور تعلیق فعالیت مهند نعیم و آغاز بازپرسی از وی درباره آنچه به وی منسوب شده را صادر کرده است.

این بیانیه تأکید کرده که دستگاه امنیت ملی عراق تلاش برای تثبیت مفاهیم وحدت ملی را مسئولیت خود می‌داند و کارکنان خود را ملزم کرده که از دخالت در امور سیاسی بپرهیزند و از هرگونه اقدامی که به امنیت ملی آسیب می‌زند برحذر باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا