سیاسی

خطیب زاده: امیر عبداللهیان به امارات می رود

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه ایران به امارات برای عرض تسلیت درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان خبر داد.

میدل ایست نیوز: سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به اینکه آیا مقامی از ایران برای شرکت در مراسم رئیس امارات و عرض تسلیت به این کشور سفر می‌کند، گفت: من به ملت و دولت دوست امارات تسلیت می‌گویم و امیدوارم رئیس جدید کشور امارات عربی متحده آقای محمد بن زاید برای کشور امارات شکوفایی و آینده‌ای بهتر و برای منطقه پیام آور ثبات و صلح و دوستی باشد. سفری توسط وزیر امور خارجه ایران در دستورکار است و امروز قرار بود تنظیم شود.

وی در کنفرانس مطبوعاتی این هفته گفت: روابط ایران و امارات به عنوان دو همسایه فارغ از اتفاقی که در امارات رخ داد می‌تواند مسیر خودش را طی کند و فرصت‌های جدیدی در روابط ایجاد شده است و امیدواریم این فرصت در روابط در دوران محمد بن زاید به مرحله جدیدی برسد.

خطیب‌زاده درباره انتخابات پارلمانی لبنان نیز اظهار داشت: ایران همواره تلاش کرده در کنار مردم لبنان برای تحقق خواست و ارده آنها باشد. ایران هیچ وقت سعی نکرده در امور داخلی لبنان دخالت کند.

وی درباره اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه درباره سدسازی و ریزگردها بیان کرد: ما از استقبال ترکیه استقبال می‌کنیم و باید تلاش کنیم مشکل ریزگردها را مرتفع کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا