اجتماعی

آغاز محاکمه دو گردشگر آلمانی و انگلیسی در عراق به اتهام قاچاق آثار باستانی

محاکمه یک شهروند آلمانی و یک شهروند انگلیسی در بغداد به اتهام قاچاق آثار باستانی ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: محاکمه یک شهروند آلمانی و یک شهروند انگلیسی در بغداد به اتهام قاچاق آثار باستانی ادامه دارد.

به گزارش الجزیره، اولین جلسه دادگاه این متهمان روز یکشنبه در بغداد برگزار شد و قرار است جلسه بعدی روز یکشنبه آینده برگزار شود.

متهمان یک استاد جغرافی انگلیسی 66 ساله به نام جیمز ویتون و یک روان‌شناس آلمانی 60 ساله به نام «وولکار وولدمن» هستند که در ماه مارس گذشته در قالب یک تور گردشگری وارد عراق شدند و در حین خروج از کشور در 20 مارس در پی کشف 12 قطعه باستانی در فرودگاه بغداد دستگیر شدند.

قاضی این پرونده گفت که متهمان به موجب ماده 41 قانون میراث و آثار باستانی عراق محاکمه می‌شوند. مجازات محکومان به این قانون تا حد اعدام می‌رسد.

در جلسه اول شاهدان پرونده که شامل افسران گمرک فرودگاه بغداد می‌شوند شهادت خود را ایراد کردند.

وولدمن، متهم آلمانی، ضمن انکار اتهام تأکید کرد که این قطعه‌های باستانی را از دوست انگلیسی خود گرفته و افزود که هیچ نشانه‌ای درباره اینکه این آثار باستانی بوده و انتقالشان به خارج از کشور ممنوع است وجود نداشته است.

ویتون نیز در دفاع از خود گفت که از غیر قانونی بودن اقدام خود اطلاع نداشته و اکثر قطعه‌هایی که برداشته «بسیار کوچک» بوده‌اند.

این آثار همگی از دو منطقه باستانی در استان ذی‌قار برداشته شده است.

جلسه دادگاه با حضور مقاماتی از سفارتخانه‌های انگلستان و آلمان برگزار شد، هرچند این دو کشور تاکنون هیچ واکنش رسمی به بازداشت شهروندانشان نداشته‌اند و صرفا تأکید کرده اند که موضوع را پیگیری می کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا