سیاسیعکس

رئیس‌جمهوری عراق استوارنامه‌های سفرای ایران، چین و کانادا را دریافت کرد

رئیس جمهوری عراق امروز سه‌شنبه در کاخ السلام در بغداد استوارنامه‌های سفرای کانادا، ایران و چین را دریافت کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق امروز سه‌شنبه در کاخ السلام در بغداد استوارنامه‌های سفرای کانادا، ایران و چین را دریافت کرد.

رئیس جمهوری عراق ضمن استقبال جداگانه از سفرای این سه کشور بر حمایت کشورش از همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

صالح تاکید کرد که سیاست خارجی عراق بر پایه ایجاد روابط متوازن و مستحکم مبتنی بر تقویت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری و عبور از اختلافات و تنش‌ها در منطقه از طریق گفت‌وگو و همگرایی استوار است.

وی خاطرنشان کرد که همکاری مشترک بین‌المللی و منطقه‌ای برای مقابله با چالش‌های جهانی از جمله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، حل بحران‌های بهداشتی و اقتصادی و مقابله با تغییرات شدید اقلیمی یک ضرورت است.

رئیس جمهور عراق همچنین برای سفرای ایران، چین و کانادا در انجام وظایف خود در راستای تقویت همکاری‌ها و روابط دوستانه میان عراق و این کشورها آرزوی موفقیت کرد.

سفرای این سه کشور نیز ضمن قدردانی از رئیس جمهوری عراق نسبت به توسعه روابط با بغداد در زمینه های مختلف و در راستای تقویت پیوندهای مشترک دو طرفه ابراز امیدواری کردند.

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا