خبر اولسیاسی

ابراز امیدواری نماینده سازمان ملل نسبت به تمدید آتش بس در یمن

هانس گروندبرگ، با اشاره به در جریان بودن مذاکرات با طرف های درگیر در یمن، نسبت به تمدید آتش بس در این کشور ابراز امیدواری کرد.

میدل ایست نیوز: هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، نسبت به تمدید آتش بس موقت در یمن ابراز امیدواری کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وی در نشستی غیرعلنی در شورای امنیت که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت که آتش بس در سطح نظامی در یمن برقرار است و اشاره کرد که طی 6 هفته اخیر، خسارت های جانی در میان غیرنظامیان به میزان قابل توجهی کاهش یافته و درگیری ها نیز کاهش یافته و هیچ حمله هوایی از یمن به خارج کشور و هیچ حمله هوایی قطعی در کشور صورت نگرفته است.

گروندبرگ به اطلاعاتی مبنی بر ورود حجم بیشتری از کمک های بشردوستانه به جبهه هایی که پیش از این ورود به آن سخت بود، اشاره و از تاثیر مثبت و قابل توجه این کمک ها بر زندگی روزانه بسیاری از یمنی ها استقبال کرد.

وی اشاره کرد که اطلاعاتی روزانه از درگیری مسلحانه که جان برخی غیرنظامیان را می گیرد و امکان اطمینان یافتن از درستی آن وجود ندارد، به دست می آید. گروندبرگ در این رابطه بر اهمیت تلاش برای جلوگیری از این تنش ها تاکید کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن گفت که با دو طرف برای عبور از چالش ها و تضمین تمدید آتش بس تلاش می کند.

وی اشاره کرد که بنابر توافق صورت گرفته، امکان تمدید آتش بس در صورت خواست دو طرف وجود دارد و گفت که مذاکرات با دو طرف برای تضمین تمدید آتش بس در جریان است.

گروندبرگ تاکید کرد که دو طرف به خوبی از مزایای آتش بس برای ساکنان یمن خبر دارند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا