سیاسی

پادشاه اردن با اعمال محدودیت‌های شدید علیه برادر خود موافقت کرد

پادشاه اردن با صدور فرمانی با اعمال محدودیت‌های شدید در رفت‌وآمد، محل اسکان و تماس‌های شاهزاده حمزه موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: دربار سلطنتی اردن اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه این کشور با صدور فرمانی با توصیه‌های ارائه شده برای اعمال محدودیت برای شاهزاده حمزه موافقت کرده است.

ملک عبدالله دوم در پی این تصمیم پیامی به خاندان سلطنتی هاشمی صادر و اعلام کرد که با وجود رفتارهای مخرب برادرش، شاهزاده حمزه، وی تمام تلاش خود را برای حل و فصل این مشکل انجام داد ولی این تلاش‌ها بی ثمر بوده و شاهزاده حمزه قصد تغییر در رفتارهای خود را ندارد.

وی افزود که در تمامی سال‌های قبل تلاش کرده تا نسبت به برادرش صبور و اهل تسامح باشد ولی رفتارهای او باعث شد تا سرانجام با توصیه شورای سلطنتی مبنی بر محدود کردن شرایط اسکان، تماس‌ها و رفت‌وآمدهای شاهزاده حمزه موافقت کند.

پادشاه اردن افزود که دیگر این کشور وقت خود را برای شاهزاده حمزه هدر نخواهد داد و اردن به اولویت‌های ملی و حل چالش‌های خود خواهد پرداخت.

اردن سال گذشته به طور رسمی از وقوع توطئه‌ای در این کشور با مشارکت شاهزاده حمزه، برادر پادشاه اردن که در گفتمان رسمی اردن به “فتنه” معروف است، پرده برداشت.

اعمال محدودیت علیه شاهزاده حمزه در حالی است که دربار اردن چندی قبل اعلام کرد که وی در بیانیه‌ای به «اشتباه» خود اعتراف کرده و مسئولیت ملی خود در قبال مواضعش و «بدی‌هایی که در حق پادشاه و کشور کرده» را بر عهده گرفته و از پادشاه خواسته که او را ببخشد.

اوت گذشته دادگاه اردن برای دو تن از دیگر سران این برنامه، یعنی «باسم عوض الله»، وزیر دربار اسبق اردن، و «حسن بن زید»، از دیگر چهره‌های خاندان سلطنتی، حکم 15 سال زندان به اتهام برنامه‌ریزی برای بر هم زدن امنیت و ثبات کشور و ایجاد آشوب صادر کرد. حکمی که با تأیید دادگاه تجدید نظر اردن قطعیت یافت.

در اوایل ماه آوریل سال گذشته، دولت اردن از کشف و خنثی‌سازی تحرکات خرابکارانه 16 متهم از جمله حسن بن زید و باسم عوض الله خبر داد و تاکید کرد که عاملان این اقدام با طرف‌های خارجی در تماس بوده‌اند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا